SAS i verdenstoppen på punktlighet - igjen

Målt opp mot alle flyselskaper som flyr globalt, har SAS blitt kåret til verdens nest mest punktlige flyselskap i 2014, kun 0,04 % fra førsteplassen. Også i konkurransen blant de største Europeiske flyselskapene så er SAS nok en gang på pallen med en tredjeplass, etter at hele 88,62 % av selskapets 300 000 flygninger gikk på rute i fjor.

Det er Flighstats som månedlig presenterer statistikk på flyselskapenes punktlighet, og for sjette året på rad kåres de beste selskapene i en On Time Performance Award, hvor SAS innen kategoriene Global og Major airlines har vært i Europa- og verdenstoppen i alle disse årene.

- Alle våre ansatte, både på bakken og i luften, gjør deres ypperste hver dag for å imøtekomme kundenes høye forventninger til SAS. Når vi nok et år mottar disse prisene som bekreftelse på at SAS er helt i verdenstoppen, så er det en hyllest til våre medarbeidere, sier Rickard Gustafson, konsernsjef i SAS. – Samtidig er dette viktige kåringer også for våre frekvente reisende, som dermed får bekreftet at SAS er et pålitelig flyselskap som vil vise seg lojalt overfor dem, sier Gustafson.

Flightstats måler ankomsttider fra over 150 000 flygninger hver dag, arkiverer dataene for analyser og publisering, samt informerer om resultatene til millioner av reisende verden over. Se også informasjon om Flightstats: www.flightstats.com.

For ytterligere informasjon, kontakt SAS informasjonsavdeling på + 47 64 81 88 00

SAS er Skandinavias største flyselskap med daglige flyvninger til destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er medlem av  Star Alliance  ™ og sammen med våre 26 partnere flyr vi til mer enn 1300 destinasjoner i 193 land. For mere information, se  http://www.sas.no