SAS kåret til Europas beste flyselskap

SAS er kåret til Europas beste flyselskap under Grand Travel Awards i Oslo. Det er nærmere 400 reisebyråansatte som hvert år kårer hvem som er reiselivsnæringens dyktigste aktører, og som nå mener at SAS er det beste flyselskapet som flyr på Europa.

- Dette er en svært hyggelig anerkjennelse fra de som kjenner de ferie- og forretningsreisende aller best, sier Eivind Roald, konserndirektør for den kommersielle virksomheten i SAS. – Vi vet allerede at SAS’ pålitelighet verdsettes høyt, men de siste to årene har vi også totalt åpnet 100 nye ruter, hatt et stort fokus på å gjøre kundereisen enda enklere, og innføringen av nytt produktkonsept i fjor er godt mottatt blant et rekordstort antall flyreisende.

SAS har i 2014 opplevd markant fremgang i omdømmet etter nok et år helt i verdenstoppen på punktlighet. Kundetilfredsheten til selskapet øker, og SAS er klart det mest foretrukne selskapet når de hardeste konkurrentene i Skandinavia vurderes i meningsmålinger.

Grand Travel Awards blir arrangert av Travel News hvert år hvor både forretnings- og privatreisebyråer stemmer frem årets beste leverandører og turistland.

For ytterligere informasjon, kontakt:
SAS presseavdeling, tlf + 47 64 81 88 00

SAS er Skandinavias største flyselskap med daglige flyvninger til destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er medlem av  Star Alliance  ™ og sammen med våre 26 partnere flyr vi til mer enn 1300 destinasjoner i 193 land. For mere information, se  http://www.sas.no

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway