SAS lanserer en ny tjeneste – Travel Cash

Fra og med i dag tilbyr SAS en helt ny tjeneste via EuroBonus – Travel Cash. Dette betyr at SAS forenkler reisen for sine frekvente kunder og tilbyr dem muligheten å lade tolv ulike valutaer på sitt EuroBonus-kort. Hver gang kortet anvendes for kjøp tjener de også EuroBonus poeng.

Som første flyselskap i Europa tilbyr nå SAS sine EuroBonus-kunder muligheten til å lade opp til tolv ulike valuta på sitt EuroBonus-kort. Med denne funksjonaliteten kan kundene enkelt betale med EuroBonus-kortet sitt i lokal valuta. Dette betyr at til og med EuroBonus-medlemmer uten kredittkort kan tjene EuroBonus-poeng når de betaler med kortet sitt.

- Vi jobber kontinuerlig med å gjøre reisen enklere for våres kunder, så derfor er vi er stolte over at vi som det første flyselskapet i Europa kan tilby Travel Cash-kort. Nå kan man betale med EuroBonus-kort, uten at dette er tilknyttet et kredittkort, men samtidig kunne opptjene EuroBonus-poeng hver gang kortet blir brukt. Dette gir også en god oversikt over reisebudsjettet, sier Nils Lindhe, sjef for SAS EuroBonus.

- Vi er veldig stolte over at SAS har valgt MasterCard som partner for å til tilby sine kunder nye innovative løsninger som gjør reisen enda enklere. Gjennom samarbeidet med SAS tar MasterCard også et viktig skritt inn i den europeiske flybransjen der vi ser et stort potensial, sier Bart Willaert, regionssjef MasterCard Norden og Baltikum.

Via SAS appen får man god oversikt over vekslet valuta og kan dermed ved behov veksle inn mer eller veksle til annen valuta eller selge tilbake valuta. SAS Travel Cash forenkler også reiseregninger og kontroll hvis du anvender kortet i forbindelse med tjenestereise/jobb, i appen kan man enkelt se den eksakte summen man har brukt i lokal valuta. Dermed behøver man ikke vente på kredittkortfakturaen for å få oversikt over beløpet man har brukt. Med MasterCard som partner kan kortet anvendes over hele verden på alle steder som aksepterer MasterCard, samt på netthandelkjøp.

Årlig flyr SAS ca. 28 millioner reisende til øver 100 destinasjoner i verden. SAS har en av Skandinavias største lojalitetsprogram og har cirka fire millioner EuroBonus-medlemmer. EuroBonus-medlemmer kan sende forespørsel om et nytt EuroBonus medlemskort med Travel Cash funksjon ved å logge inn på SAS nettsider. Nye medlemmer som registrerer seg kan i innmeldingsprossessen sende forespørsel om medlemskap med Travel Cash funksjon.

Det amerikanske selskapet Rêv samt Catella Bank er betalingsformidlere og viktige samarbeidspartnere i prosjektet.

For mer informasjon om SAS Travel Cash, vennligst gå til www.sas.no/travelcash

For ytterligere informasjon vennligst kontakt
SAS pressevakt + 47 64 81 88 00

SAS is Scandinavia's largest airline group. Scandinavian Airlines flies to more than 100 destinations within Scandinavia, Europe, North America and Asia. Scandinavian Airlines is a member and one of the founders of the world's largest global airline alliance – Star Alliance. Together with the 27 members of Star Alliance, SAS flies to more than 1300 destinations in 193 countries worldwide. For more information: www.sasgroup.net