SAS med ny slagkraftig kommersiell organisering

I samband med at SAS effektiviserer sin organisasjon, så har selskapet nå fått èn felles kommersiell enhet for alle land. Målet er å tilby kundene et enda bedre produkt, med flere kommersielle tilbud, som på en effektiv måte vil opprettholde SAS som et flyselskap i verdensklasse. Ansvarlig for dette er selskapets nye Chief Commercial Officer, Robin Kamark. - Sammenslåingen til èn felles kommersiell enhet kommer til å gjøre SAS mer konkurransekraftig. I denne organisasjonen finnes det utrolig mye kompetanse. At dette blir en kun èn enhet, forenkler selskapets framtidige utvikling, sier Robin Kamark, SAS kommersielle sjef. I den nye kommersielle enheten samles SAS' alle forretningsrelaterte avdelinger i en og samme organisasjon. Den kommersielle enheten kommer til å ledes fra SAS’ hovedkontor i Stockholm, men selskapet kommer fortsatt til å ha lokalt nærvær i både Danmark og Norge. Norske Kamark var tidligere ansvarlig for SAS konsernets Marketing & Sales-avdeling, og har tidligere hatt flere lederstillinger innen SAS siden 1999.

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway