SAS mest populære arbeidsgiver i sin bransje

SAS er stemt frem som Nordens mest attraktive arbeidsgiver innen transportsektoren i følge Universums årlige undersøkelse blant nordiske økonomistudenter. SAS rangeres totalt som den ellevte beste arbeidsgiveren blant alle nordiske selskap, en forbedring på fem plasser siden 2011.

SAS er dessuten et av få skandinaviske selskap som rangeres SAS høyt i Universums årlige nordiske studentundersøkelse, og anses være den tredje beste arbeidsgiveren blant skandinaviske selskap, etter Nordea og IKEA.

- Vi tilbyr en utrolig spennende og varierende arbeidsplass i en av verdens mest utfordrende bransjer. Vi er veldig stolte av å rangeres høyt blant Nordens økonomistudenter, da vi håper at de er våre fremtidige kolleger som kommer til å bygge neste generasjon SAS, sier Henriette Fenger Ellekrog, konserndirektør HR & Relation Management i SAS.

Undersøkelsen gjennomføres hvert år blant Nordiske økonomistudenter av employer branding-selskapet Universum med mer enn 22.000 responderende studenter fra de fremste universitetene i Danmark, Finland, Norge og Sverige.

Tidligere i år fikk SAS ”Klatrerprisen” på Omdømmedagen for sitt arbeid med å bedre sitt omdømme, blant fremtidige arbeidstagere så vel som kunder, og nå i juni figurerer SAS på Reputation Institutes internasjonale liste over de 100 selskapene i verdens med best omdømme. På toppen rager giganter som BMW, Apple og Disney, og SAS er stolte av å være blant bare fem flyselskaper i hele verden som kom inn på denne prestisjetunge listen.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt SAS pressetelefon: 64818800

SAS er Skandinavias ledende flyselskap med daglige flyreiser til destinasjoner i Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance og kan sammen med 26 partnere tilby over 1000 reisemål i over 175 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no.

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway