SAS og Widerøe setter liten pris på små barn i sommer

Sommer, sol og ferieminner! Denne uken gir SAS og Widerøe barna en unik sjanse til å få noe å glede seg til. La dem fly gratis i Norge og til utvalgte destinasjoner i Sverige og Danmark. Du betaler kun skatt og avgift til Staten.

I perioden 3. – 11. mai legger SAS og Widerøe ut barnebilletter hvor du kun betaler skatter og avgifter.

- Målet er å gi barnefamilier og andre barnekjære en mulighet til å oppleve noe sammen. Vi har mange flotte destinasjoner som barna kan glede seg til å oppleve. Spenningen i forkant av reisen er en stor del av opplevelsen i seg selv, sier markedssjef Siw Børli i Widerøe.

- Happy Kids betyr happy foreldre. Vi forsøker alltid å ta godt vare på barna om bord, men i sommer setter vi liten pris på alle små nordmenn og ønsker dem hjertelig velkommen om bord uten å betale for flyreisen, sier markedssjef i SAS, Camilla Forberg. - Alle barna om bord får forhåpentligvis et godt sommerminne med oss, forteller Forberg.

Barnebillettene kan bestilles i perioden fra 3. til 11. mai og gjelder alle SAS og Widerøes reisemål i Norge, til Gøteborg, Stockholm, Gotland eller København. Reiseperioden er i sommer fra 1. juli til 31. august. Tilbudet gjelder barn til og med 11 år. Billetter kan kjøpes på www.sas.no og www.wideroe.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt Knut Morten Johansen, informasjonssjef, telefon 95 71 92 11

SAS og Widerøe er begge selskaper i SAS Group. Widerøe er Nordens største regionale flyselskap med mer enn to millioner passasjerer årlig. Selskapet har nesten 400 avganger daglig og opererer 34 fly av typen Dash 8 som trafikkerer mer enn 40 flyplasser i inn- og utland.
SAS Scandinavian Airlines er Nord-Europas ledende flyselskap med over 700 daglige avganger. I 2010 transporterte SAS 22 millioner passasjerer. SAS har en flåte på 159 fly, som flyr til 100 destinasjoner i 31 forskjellige land. På punktlighet ligger begge selskapene, i hver sin kategori, i europatoppen.

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway