SAS reduserer sin aksjeandel i British Midland.

SAS reduserer sin aksjeandel i British Midland. Lufthansa kjøper aksjer av SAS til en verdi av 91,4 millioner britiske pund. SAS' andel i British Midland reduseres til 20 % fra en tidligere andel på 40 % som SAS har hatt siden 1992. British Midland annonserer samtidig ønske om å bli medlem i Star Alliance. Tidligere medlemmer i Star Alliance er: SAS, Lufthansa, United Airlines, All Nippon Airways, Air Canada, Varig, Thai, Ansett Australia og Air New Zealand. I løpet av år 2000 kommer Austrian Airlines, Mexicana Airlines og Singapore Airlines til å bli medlemmer i Star Alliance. INFORMASJONSAVDELINGEN ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/31/20030731BIT00750/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/31/20030731BIT00750/wkr0002.pdf

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway