SAS slår punktlighetsrekorden og er verdens mest punktlige flyselskap

SAS punktlighet var i august selskapets beste noensinne, og flyselskapet ble dermed verdens mest punktlige selskap for andre måned på rad. Siste måned var 93.84 % av alle SAS’ flygninger på rute, og dermed best i kategorien ”major airlines” som består av flyselskap med minst 30 000 avganger per år. Ikke noe ”major” flyselskap var i nærheten av SAS punktlighet i august.

-          SAS fortsetter å leve opp til vårt løfte om å ta hånd om kundenes tid på beste måte. Dette er en punktlighetsrekord som vi er utrolig stolte over, og den bekrefter vår posisjon som det meste punktlige flyselskap i Europa gjennom de siste årene, noe som er en viktig forklaring til at vår kundetilfredshet er den beste på elleve år, sier konsernsjef Rickard Gustafson i SAS.

Snittet for europeiske flyselskap var 81.2 %. All statistikk er fra den nøytrale kilden Flightstats.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt Knut Morten Johansen, informasjonssjef, telefon 95 71 92 11

www.twitter.com/SAS og www.facebook.com/SAS

SAS Scandinavian Airlines er Nord-Europas ledende flyselskap med over 700 daglige avganger. I 2010 transporterte SAS 22 millioner passasjerer, og ble kåret til Europas mest punktlige flyselskap for andre året på rad. SAS har en flåte på 159 fly, som flyr til 100 destinasjoner i 31 forskjellige land.

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway