SAS spesialpriser for barn og voksne i sommer

Sommer, sol og nye reisemål SAS spesialpriser for barn og voksne i sommer I sommer kan barn og voksne reise rimeligere med SAS. Den 17. juni starter SAS sommerkampanje med spesialpriser på flyreiser til 111 steder i 28 land i Europa. Fra samme dato kan barn mellom 2 og 17 år reise for 500 kroner innen Norge. Sommerferie i Europa - velg mellom 111 steder Sammen med 11 andre flyselskap kan SAS til sommeren tilby fordelaktige flyreiser til 111 ulike steder i Europa. - Dette er en stor økning sammenlignet med i fjor da vi hadde 79 destinasjoner. Spesialprisene retter seg til personer som vil besøke en by i motsetning til de som kanskje velger SAS rundreisepass, sier Ann-Marie Severin, prisansvarlig SAS Europa. Passasjerene kan booke sin reise fra og med den 5.mai og helt frem til den 31. juni. Reisen må gjennomføres mellom den 17. juni og 13. august. Man kan være borte maksimum en måned og må ha en overnatting mellom fredag og lørdag eller lørdag og søndag. PRISEKSEMPLER Oslo - Stockholm koster 1.560 kroner tur/ retur. Stavanger - Aberdeen koster 1.947 kroner tur/ retur. Bergen - London koster 2.223 kroner tur/ retur. Haugesund - Paris koster 2.955 kroner tur/ retur. Alle priser er inkludert skatter og avgifter. Barnespesial på norsk innenriks - 500 kroner tur/ retur Fra og med den 17. juni blir det litt rimeligere å reise med fly for alle barn på sommerferie. Barn mellom 2 og 17 år kan da fly for 500 kroner tur/ retur til samtlige norske innenriksdestinasjoner. Tilbudet gjelder alle ruter i Norge unntatt til og fra Lakselv. På www.scandinavian.net/sommer finnes ytterligere informasjon om SAS sommerpriser. INFORMASJONSAVDELINGEN ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/04/20000504BIT00930/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/04/20000504BIT00930/bit0002.pdf

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway