SAS starter flygninger til Billund fra Oslo

SAS starter en ny rute fra Oslo til Billund 3. september. Denne skal flys daglig med SAS’ Boeing 737. Dermed inkluderes Jylland i SAS’ rutenettverk til og fra Norge, og flyforbindelsen til Legoland vil nok glede mange norske familier.

SAS styrker dansk innenriks betydelig

Etter at Cimber Sterling stanset sine flygninger, har mange av SAS’ kunder og danske reisende savnet direkteruter til/fra Københavns lufthavn fra flere regioner i Danmark. Spesielt reisende fra Billund har i en periode ikke hatt direkterute til København. Nå går SAS inn med to avganger på strekningen, og forsterker tilbudet mellom den danske hovedstaden og byene Aalborg og Aarhus betydelig fra midten av august med hele 34 avganger. Disse rutene vil bli operert av det nye selskapet Cimber A/S, som flyr fire fly på vegne av SAS. Cimber A/S opererer med ATR-maskiner som har plass til 66 passasjerer.

- Vi er stolte av å kunne presentere en så god og dekkende løsning for dansk innenriks, hvilket også sikrer gode forbindelser med hele verden, samt inn i det norske innenriksnettet via Oslo fra Billund, sier Per Møller Jensen, vice president EuroBonus og Marketing i SAS.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt Knut Morten Johansen, informasjonssjef i Norge
Telefon: 95719211 og  e-mail: knut-morten.johansen@sas.no

SAS er Skandinavias ledende flyselskap med daglige flyreiser til destinasjoner i Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance og kan sammen med 26 partnere tilby over 1000 reisemål i over 175 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no.

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway