SAS styrker dialogen med kundene

Kundene inviteres nå til å komme med sine idèer til SAS. Initiativet My SAS Idea skal sikre at SAS skal være i vedvarende forbedring hvor kundens ønsker og behov er det primære utgangspunktet for Nordens største flyselskap.

SAS har en visjon om å oppnå excellence innenfor selskapets kjerneområder, og styrke posisjonen som et forbilde i bransjen. Visjonen er et ledd i 4Excellence-strategien, og en av metodene er å involvere kundene i utviklingsarbeidet.

- Kunden er i sentrum for alt hva vi foretar oss, og de skal oppleve at det vi tilbyr gir mest verdi. Derfor har vi nå startet et nytt dialogforum, hvor kundene kan fortelle oss hvordan vi best kan videreutvikler våre produkter, sier Eivind Roald, konserndirektør for salg og marked i SAS.

Dialogforumet er et supplement til SAS’ nåværende dialog med kundene, blant annet i de månedlige kundeundersøkelser de er med på.

- Kundene tester våre produkter hver eneste dag, de har mange interessante perspektiver og ideer som er verdifulle for oss, sier Eivind Roald.

Crowd sourcing

Det nye dialogforumet My SAS Idea blir tilgjengelig via hjemmesiden www.flysas.com/mysasidea. Bak ligger fenomenet ”crowd sourcing”, som SAS allerede har arbeidet med på prosjektbasis.

I dialogforummet My SAS Idea kan alle foreslå idèer innenfor en rekke kategorier, blant annet service, produkter, destinasjoner og EuroBonus. De idèer som får flest stemmer og kommentarer fra andre vil bli vurdert og analysert av SAS.

I fjor introduserte SAS crowd sourcing kampanjen “Sommerflyet 2012”, hvor SAS’ facebook-venner i Norge fikk mulighet til å stemme på hvilken ny sommerdestinasjon SAS skulle fly til. Resultatet ble Gazipaza/Alanya i Tyrkia. Kampanjen ble både populær og vant pris for beste fly-website og sosiale medier-aktivitet.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt Knut Morten Johansen, informasjonssjef i Norge
Telefon: 95719211 og  e-mail: knut-morten.johansen@sas.no

SAS er Skandinavias ledende flyselskap med daglige flyreiser til destinasjoner i Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance og kan sammen med 26 partnere tilby over 1000 reisemål i over 175 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no.

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway