SAS styrker sin USA-satsning og setter inn 1000 nye seter mellom Norge og USA fra oktober 2014

SAS fortsetter satsningen på USA og øker antall avganger fra Oslo og Skandinavia til flere destinasjoner. SAS befester dermed sin posisjon som selskapet med størst rutetilbud for kundene mellom Skandinavias og USA.

To dager etter SAS annonserte åpning av en ny direkterute mellom Stavanger og Houston fra 20. August 2014, annonserer selskapet at man fra vinterprogrammet 2014 vil øke antall avganger mellom Oslo og New York fra 4 til 6 ukentlige avganger, noe som vil gi mer enn 1000 flere seter pr uke.

I tillegg vil SAS øke antall avganger mellom København og San Francisco til daglige avganger fra 10. Juni.  Ruten mellom Stockholm og Chicago vil også økes til 6 dager pr uke når vinterprogrammet starter.

Totalt vil SAS sette inn rundt 3000 nye seter mellom Skandinavia og USA pr uke i vinterprogrammet som starter i oktober, og vil hver uke ha opp til 120 avganger på disse strekningene.

Fra januar 2015 vil SAS introdusere helt nye kabiner på sine langdistansefly hvor samtlige seter skiftes ut, individuelle infotainment systemer blir tilgjengelig og fully flat-stoler blir tilbudt på Business-klasse.

- SAS opplever konstant vekst i etterspørselen på reiser til USA – og motsatt vei fra USA til Skandinavia. Med dette imøtekommer vi den store etterspørselen vi har på USA fra Skandinavia og bidrar til at reisedestinasjon nr 1 for nordmenn og skandinaver kan realiseres med SAS. Med flest avganger pr uke og vår deltagelse i STAR Alliance, sikrer vi at ingen kunder blir stående igjen om noe skulle oppstå. I SAS er vi opptatt av å ta vare på kundene, gi dem god service og sikre at reisen blir så enkel som mulig til konkurransedyktige priser, sier konserndirektør for Salg og marked i SAS, Eivind Roald.

Fakta om økning til USA

• Oslo-New York: Daglig avgang om sommeren. Fra vinterprogram 6 ukentlige avganger (tirsdag og onsdag er nye)
  • Stavanger-Houston: Fra 20. august og 6 ukentlige avganger
  • København-San Francisco: Fra 10. juni til 25. oktober 7 ukentlige avganger (tirsdag er ny)