SAS utsetter ny rute til San Francisco

SAS utsetter ny rute til San Francisco Som et resultat av det sviktende trafikkgrunnlaget utsetter SAS lanseringen av San Francisco som ny destinasjon. Hendelsene i New York 11. september i år har påvirket flytrafikken til og fra USA kraftig. SAS velger derfor i første omgang å fokusere på gjenoppbygging av flyselskapets hovedmarked på den amerikanske østkysten og det sentrale USA. SAS' ambisjon var å starte ruten København - San Francisco 10. mai 2002. Ruten var planlagt med en daglig avgang i hver retning. Markedsutviklingen avgjør når SAS kan gjenoppta planleggingen av introduksjonen til San Francisco. For mer informasjon, vennligst kontakt: Informasjonsavdelingens vakttelefon +47 6481 8800 INFORMASJONSAVDELINGEN ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/08/20031008BIT00760/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/08/20031008BIT00760/wkr0002.pdf

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway