SAS utvider menyen på SAS Go med fokus på passasjerenes livsstil og kostbehov

SAS fortsetter å tilpasse utvalget etter ønsker fra passasjerene. Som ett av få ruteflyselskaper i Europa gir SAS nå passasjerer på SAS Go mulighet til å forhåndsbestille mat på reisen. Alternativene er tilpasset kosthold og livsstil, og omfatter blant annet vegetarisk, vegansk, glutenfritt og laktosefritt.

Innovasjon har vært en drivkraft for SAS gjennom selskapets 70 år i luften. Nylig lanserte SAS sitt nye mat- og drikkekonsept, « New Nordic by SAS », for passasjerer på SAS Plus på samtlige flygninger i Europa og Skandinavia samt på innenriksflygninger. Konseptet fokuserer på kortreist mat og sesongens råvarer. SAS fortsetter å skape nye opplevelser basert på passasjerenes behov og ønsker. Derfor lanserer selskapet nå – som ett av få ruteflyselskaper – muligheten til å forhåndsbestille mat tilpasset kostbehov og livsstil . Muligheten gjelder for passasjerer på SAS Go på reiser innen Europa som har en varighet på minst 2 timer og følger samme konsept. Se film her .

– Vi ønsker å tilby passasjerene våre en skreddersydd opplevelse. Mat og drikke er en viktig del av opplevelsen, og folk ønsker å spise i tråd med egen livsstil også om bord hos SAS. Vi er derfor glade for å kunne lansere muligheten for at passasjerer på SAS Go kan forhåndsbestille mat fra vårt nye og bredere sortiment innen Europa, sier Head of Product & Services Therese Lorenius i SAS.

Maten serveres i den nye New Nordic by SAS-designen, som er unik i bransjen og inspirert av take-away-kulturen. Alle måltider er pakket i en kube som gjør det enkelt å spise samtidig som man jobber, leser eller ser på film. Ved å forhåndsbestille er man garantert å få mat som bare kan kjøpes på forhånd.

Måltidene kan forhåndsbestilles senest 18 timer før avreise, ved bestilling, på SAS' hjemmeside , via reisebyrå eller via SAS Call Centres. Prisen er 110 kr (utenom minipizza – 55 kr).

Nyheter:

• glutenfritt

• laktosefritt

• gluten- og laktosefritt

• vegetarisk

• vegansk

• «non-pork»

• mini-pizza (lakto-ovo-vegetarisk)

Allerede på menyen: (Prisen varierer fra 65 til 95 kr.)

• lunsj

• middag

• Kids’ Meal

• salat (kan både forhåndsbestilles og kjøpes om bord)

• sandwich (kan både forhåndsbestilles og kjøpes om bord)

• frokost (frem til 09.00, kan både forhåndsbestilles og kjøpes om bord)

Les mer her: www.SAS.no/preordermeals

Les mer om våre øvrige nyheter om bord på SAS New Experience

* På flygninger til USA og Asia er mat inkludert på SAS Go, og passasjerene kan ringe på forhånd og bestille spesialmat .

For er informasjon kontakt SAS pressevakt +4764818800.

SAS er Skandinavias største flyselskap med daglige flyvninger til destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er medlem av   Star Alliance   ™ og sammen med våre 26 partnere flyr vi til mer enn 1300 destinasjoner i 193 land.  For mere information, se   http://www.sas.no

SAS ble stiftet i 1946 og er Skandinavias foretrukne flyselskap. SAS flyr til mer enn 100 destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er en av de stiftende medlemmer av verdens største globale flyselskaps allianse - Star Alliance ™. Sammen med våre partnere flyr vi til mer enn 1300 destinationer i   191   land verden over. For mer information, besøk:   www.sasgroup.net

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen