Sjekk inn på flyet med mobiltelefonen

SAS Braathens gir nå passasjerer mulighet til å sjekke inn på flyet ved hjelp av mobiltelefonen. Som det første flyselskapet i Norge har SAS Braathens etablert en mobilportal som kan lastes ned på mobiltelefonen. Foruten mulighet til å sjekke inn på flyet gir portalen tilgang til tjenester som å endre tildelt sete, sjekke alternative avganger og om flyet er i rute. Mobilportalen inneholder også andre reisetjenester. Medlemmer av SAS Braathens' bonusprogram kan sjekke sin Eurobonus-saldo, og portalen gir tilgang til nyheter og værmeldinger, flight-shopping og underholdning. Nedlasting av mobilportalen skjer enten ved å sende en SMS-melding med kodeordet "FLY" til 2222, eller ved å gå inn på wap.sasbraathens.no. Forutsetningen for å nyte godt av disse tjenestene er tilgang til Internett eller Wap på telefonen. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Siv Meisingseth, informasjonssjef SAS Braathens, telefon 95 71 61 45 Knut Morten Johansen, informasjonsrådgiver SAS Braathens, tlf. 95 90 85 14

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway