Staten velger igjen SAS som leverandør av flyreiser.

Staten velger igjen SAS som leverandør av flyreiser. SAS og Staten er enige om å forlenge den nåværende samarbeidsavtalen om levering av flyreiser for et nytt år fra 1.april med mulighet for forlengelse med et år til. Kontrakten har en verdi for SAS på over 600 millioner kroner årlig. SAS og Staten har hatt en avtale om levering av flyreiser de siste 3 årene. Kontrakten er den største storkundeavtalen innen SAS og er den største enkeltkundeavtalen i Norge. -Avtalen med Staten er med på å sikre et godt rutetilbud til de reisende både på norsk innenriks og på de internasjonale rutene, sier storkundeansvarlig i SAS, Carina Nyvoll. Hun legger til at avtalen betyr svært mye for SAS og at man er fornøyd med at SAS har fått fornyet tillit. INFORMASJONSAVDELINGEN ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/08/20031008BIT01020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/08/20031008BIT01020/wkr0002.pdf

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway