Statoil og SAS inngår ny rammeavtale

SAS har inngått en rammeavtale med Statoil om flyreiser for selskapets ansatte globalt. Avtalen har en samlet verdi på flere milliarder og strekker seg over fem år inkludert opsjoner.

Avtalen som er inngått er den største i SAS, der Statoil også er SAS’ største konsernkunde. I tillegg til flyreiser levert av SAS inkluderer avtalen partnerne i Star Alliance over hele verden.

”SAS og Star Alliance er stolte av å fornye det mangeårige samarbeidet med Statoil for fem nye år, og vi er ydmyke for tilliten og de forventningene som stilles til oss som flyselskap. Vår visjon er å gjøre livet enklere for den skandinaviske reisende, og vi ønsker at de reisende i Statoil skal oppleve det samme.” sier Eivind Roald, konserndirektør i SAS.

SAS er en del av Star Alliance - verdens største luftfartsallianse som gjennom sitt nettverk av rutetilbud dekker største deler av Statoils reisebehov. Statoil har rundt 23.000 ansatte i 34 ulike land.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Tormod Sandstø
Head of Press, SAS
E-post:   tormod.sandsto@sas.no

SAS er Skandinavias største flyselskap med daglige flyvninger til destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er medlem av  Star Alliance  ™ og sammen med våre 26 partnere flyr vi til mer enn 1300 destinasjoner i 193 land. For mere information, se  http://www.sas.no

Tags:

SAS

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway