Status dagens trafikk

SAS Braathens forventer å måtte innstille ca. 25 avganger i dag over hele sitt rutenett som følge av sykdom blant pilotene. Det utgjør rundt fem prosent av selskapets totale antall flyvninger. Antall kanselleringer har sunket kraftig i løpet av de par siste dagene, og utsiktene for helgen ser også bra ut. På søndag forventes at antall kansellerte avganger vil ligge på omtrent samme nivå som i dag. Kansellerte fly Mandag 23/1 Tirsdag 24/1 Onsdag 25/1 Torsdag 26/1 Fredag 27/1 135 122 104 62 25 (prognose) SAS Braathens har leid inn et fly med besetning fra Sterling/Maersk, som i dag flyr Oslo – Zürich og Oslo – Milano tur-retur. Antall sykmeldte piloter er i dag 91. Dette er 15 færre enn i går. SAS Braathens Kommunikasjonsavdeling

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway