Take off til Hongkong med SAS

I dag åpner SAS sin nye rute til Hongkong fra Stockholm. SAS er dermed det eneste flyselskapet som flyr direkte mellom Skandinavia og Hongkong. SAS kan tilby sine kunder fem avganger i uken med gode forbindelser til byer i Skandinavia og de store flyplassene i Europa.

Den nye ruten er SAS’ fjerde direkterute til Asia, og SAS er det eneste flyselskapet som flyr direkte mellom Skandinavia og Hongkong. Hongkong er en av verdens mest trafikkerte flyplasser, og den største lufthavnen for frakt i verden. Ruten har fem ukentlige avganger fra Stockholm, og det finnes gode forbindelser til større flyplasser i Norge, Danmark og øvrige Europa.

- Når vi i dag åpner direkterute mellom Stockholm og Hongkong skriver vi et nytt kapittel i SAS sin historie. Vi er veldig stolte av å forbinde Stockholm og resten av Skandinavia med Hongkong gjennom en ny og effektiv forbindelse. Vi ser frem til å ønske alle våre kunder varmt velkommen ombord, sier Rickard Gustafson, konsernsjef i SAS.

SAS har i dag langruteflyvninger fra Skandinavia til New York, Washington DC, Chicago, San Francisco, Houston, Beijing, Shanghai, Tokyo og Hongkong. I 2016 skal SAS åpne nye direkteruter fra Skandinavia til Miami og Los Angeles.

Tidstabell Arlanda – Hongkong
Avreise fra Arlanda på mandager, torsdager, fredager, lørdager og søndager med SK963 kl.15:00, med ankomst i Hongkong kl.07:20 lokal tid.

Avreise fra Hongkong på mandager, tirsdager, fredager, lørdager og søndager med SK964 kl.09:05 lokal tid, med ankomst på Arlanda kl.14:35. Ruten har mange forbindelser fra Oslo, og flere andre norske byer.

Oppgradert SAS Lounge

SAS innvier og gjenåpner også sin populære SAS lounge i terminal 5 på Arlanda i dag. Loungen har to ulike avdelinger – en for EuroBonus Gold- og Diamond-medlemmer, inkludert Star Alliance Gold, samt en avdeling for reisende i SAS Plus eller SAS Business. Den 1400 kvadratmeter store loungen er oppgradert i skandinavisk stil som kombinerer både funksjon og design. I loungen tilbys en utvidet buffet, nye kombinerte møte- og arbeidsrom, behagelige sitteområder, arbeidsplasser, toaletter og dusjer, samt et lekerom for de yngste passasjerene. I tillegg fins det gode muligheter strømuttak, ladestasjoner og rask trådløst internett.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt
SAS pressevakt + 47 64 81 88 00

SAS is Scandinavia's largest airline group. Scandinavian Airlines flies to more than 100 destinations within Scandinavia, Europe, North America and Asia. Scandinavian Airlines is a member and one of the founders of the world's largest global airline alliance – Star Alliance. Together with the 27 members of Star Alliance, SAS flies to more than 1300 destinations in 193 countries worldwide. For more information: www.sasgroup.net