Utvidet samarbeid SAS og Singapore Airlines gir flere fly mellom Skandinavia og Singapore

SAS og Singapore Airlines har signert en intensjonsavtale med mål om å inngå en såkalt joint venture-avtale for å kunne starte en felles non stop rute mellom Stockholm og Singapore, samt å øke frekvensene mellom København og Singapore. Joint venture-avtalen ligger til godkjenning, og omfatter koordinering av flyruter og felles salgsaktiviteter.

Singapore Airlines opererer for tiden med tre ukentlige flygninger mellom København og Singapore. Det forventes at et partnerskap vil føre til bedre tilbud mellom Skandinavia og Singapore, og avhengig av markedssituasjonen, bane vei for en ny rute mellom Stockholm og Singapore, operert av Singapore Airlines. I dag finnes det ingen non stop flight mellom disse to byene.

— På grunn av økt etterspørsel etter reiser til Sørøst-Asia, er vi nå meget glade for å inngå partnerskap med Singapore Airlines for å kunne lansere en ny direkterute mellom Stockholm og Singapore. Vi vil også, takket være dette partnerskapet, kunne tilby både forretnings- og ferie-/fritidsreisende passasjerer et stort antall forbindelser videre på tvers av Sørøst-Asia, sier Robin Kamark, Chief Commercial Officer, i Scandinavian Airlines.

For mer informasjon, kontakt Anders Lindström, PR Director i SAS:   +46 70 997 3394; anders.lindstrom@sas.se

www.twitter.com/SAS og www.facebook.com/SAS

SAS er Skandinavias ledende flyselskap med daglige flyreiser til destinasjoner i Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance og kan sammen med 26 partnere tilby over 1000 reisemål i over 175 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no .

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway