Anders Ehrling blir ny konsernsjef og adm. direktør i Scandic

Anders Ehrling, tidligere adm. direktør i SAS Sverige, blir ny konsernsjef og adm. direktør i Nordens ledende hotellkjede Scandic. Anders Ehrling tiltrer 1. september i år.

Anders Ehrling overtar etter Scandics nåværende konsernsjef og adm. direktør, Frank Fiskers, som nå blir partner i et hotelleiendomsselskap i London. Fiskers vil imidlertid fortsette som styremedlem og investor i Scandic.

– Jeg er svært fornøyd med valget av Anders Ehrling som Scandics nye adm. direktør. Anders har en verdifull bakgrunn fra flybransjen og bringer med seg lang erfaring med å lede et selskap i en konkurranseintensiv bransje med varierende markedsforhold, der fokus alltid er på kundens opplevelse og en konkurransedyktig kostnadsstruktur, sier Vagn Sørensen, styreformann i Scandic.

– Jag ser frem å begynne i Scandic. Det er et selskap i kraftig utvikling, med en rik historie, sterke eiere og en svært spennende fremtid, sier Anders Ehrling, påtroppende konsernsjef og adm. direktør i hotellkjeden Scandic.

Anders Ehrling har lang erfaring fra flybransjen, først og fremst gjennom sine 23 år hos SAS der han blant annet var adm. direktør i SAS Sverige. Han er for øyeblikket styremedlem i Trygg Hansa, Swedavia (tidligere Luftfartsverket), Vendator og Destination Åre.

– Scandic er allerede i dag ledende på viktige områder som miljø (CSR) og tilgjengelighet, og nå skal vi fortsette å utvikle Nordens ledende hotellkjede med flere hoteller, nye spennende opplevelser, kundeløsninger og samarbeid. Vi fortsetter reisen med å ta et sterkt varemerke til nye høyder. Det er et inspirerende oppdrag og jeg er enormt motivert for oppgaven, avslutter Anders Ehrling.

Scandic er Nordens ledende hotellkjede med over 150 hoteller i ti land. De siste årene har selskapet ekspandert kraftig samtidig som varemerket har blitt utviklet og modernisert. Innen kort tid åpner Scandics nye flaggskiphotell i Stockholm, Oslo, Helsingfors, Hamburg og Berlin.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Jessica Agert, pressesjef, Scandic, tlf. +46 709 73 5013

e-post: jessica.agert@scandichotels.com

There are hotels that are more exclusive, hotels that are cheaper and hotels that are trendier - but there is no hotel as smart as Scandic. Smart, because you get a more conscious and inspiring hotel experience on so many levels. Visit scandichotels.no presenting more than 150 hotels in 10 countries and many exciting offers.

Tags: