Jamie Oliver og Scandic i unikt samarbeid

Scandic, Nordens ledende hotellkjede, går nå inn i et eksklusivt og langsiktig samarbeid med den internasjonalt anerkjente kokken Jamie Oliver. Avtalen ble undertegnet i dag, og innen et par måneder kommer Scandics hotellgjester til å legge merke til en og annen spennende forandring. «Vi ønsker å gi gjestene våre det lille ekstra, en gastronomisk opplevelse som de husker lenge etter at de har sjekket ut. Hva er da mer inspirerende enn å spise et måltid som er komponert av verdens mest kreative kokk?», sier Frank Fiskers, Scandics adm. direktør og konsernsjef.

God, næringsrik mat har alltid vært en del av Scandics filosofi, men nå hever hotellkjeden listen enda et hakk ved å inngå et samarbeid med Jamie Oliver. Med sine inspirerende matlagingsprogrammer, bøker og kampanjer, har Jamie fått millioner av lojale tilhengere over hele verden. Han har sin helt egen stil og lager mat som er både nydelig og oppnåelig. Jamie er også en av dagens mest troverdige og inspirerende kokker, og det var denne kombinasjonen av egenskaper som fikk Scandic til å kontakte den populære kokken og trendsetteren, et initiativ som nå har munnet ut i en unik samarbeidsavtale.

Samarbeidsavtalen mellom Jamie Oliver og Scandic går over tre år, med fokus på nye målgrupper hvert år. Det første året tar han for seg barna, som fra sommeren av vil kunne kose seg med helt nye barnemenyer på alle Scandics 150 hoteller. Mange tradisjonelle måltider vil bli modernisert og få selskap av nye, flotte retter, selvsagt tilberedt med økologiske råvarer.

«Scandic har lange tradisjoner for å inspirere bransjen ved å tenke nytt. Nå fortsetter vi veien mot målene våre ved å bli den første hotellkjeden som går inn i et tett og langsiktig samarbeid med Jamie Oliver, en kjent og kjær person som står for kreativitet, kvalitet og sterke, sunne verdier. Jamies jordnære utstråling og profesjonelle engasjement gjør at vi kjenner både tillit og beundring for hverandre. Scandic og Jamie Oliver føles som en fantastisk kombinasjon», sier Frank Fiskers, adm. direktør og konsernsjef i Scandic.

«Jeg ser virkelig frem til å jobbe med Scandic. Jeg har undersøkt hotellene deres litt nærmere, og jeg er virkelig imponert over det jeg har sett og måten de tar seg av folk på. Jeg er varsom med hvilke selskaper jeg velger å samarbeide med, og lar meg egentlig bare rive med av samarbeidsprosjekter når jeg føler at vi deler de samme verdiene. Det å jobbe med en hotellkjede er noe helt nytt for meg, og det blir gøy å jobbe med mat på en helt ny arena», sier Jamie Oliver.

For mer informasjon, kontakt:
Frank Fiskers, adm. dir. og konsernsjef Scandic, tlf.: +46 709 73 52 03
Thomas Engelhart, salgs- og markedsdirektør Scandic, tlf.: +46 709 73 50 96
Geir Lundkvist, administrerende direktør Scandic Norge, tlf: +47 92 88 77 08
Helena Nilsson, informasjonsdirektør Scandic, tlf.: +46 709 73 51 45, e-post: helena.nilsson@scandichotels.com