Ny landssjef for Scandic Norge

Scandic har rekruttert Svein Arild Steen-Mevold som ny landssjef for Norge. Svein Arild Steen‑Mevold har solid bakgrunn fra hotellbransjen og kommer nå fra Choice og en stilling som konsernsjef for Clarion Collection. Svein Arild Steen‑Mevold tiltrer som ny landssjef for Scandic Norge i begynnelsen av 2011.

– Jeg har jobbet i Scandic tidligere og har alltid hatt et positivt inntrykk av selskapet. Det føles veldig inspirerende å kunne drive den spennende ut­viklingen som nå skjer i Norge, hvor varemerket utvikles og hotellkjeden vokser med flere nye hoteller – f.eks. fikk kjeden nylig to nye hoteller sentralt i Bergen. Scandics verdier ligger tett opptil mine egne, og det gjør meg både stolt og glad å komme tilbake for å lede det norske teamet mot nye suksesser, sier Svein Arild Steen-Mevold.

Svein Arild Steen-Mevold har lang erfaring fra hotellbransjen. Han har job­bet som hotelldirektør på blant annet Scandic Stavanger, bidratt til åpningen av Scandic Sjølyst og vært salgs- og markedsdirektør i Scandic Norge. Siden 2003 har Svein Arild jobbet i Choice og er i dag konsernsjef for Clarion Collection, en del av Choice-konsernet. Han er 43 år og bor i Oslo med kone og tre barn.

– Svein Arilds brede kompetanse og lange bransjeerfaring gjør ham godt egnet til å lede Scandics voksende virksomhet i Norge. Han innehar en viktig kombinasjon av både operativ og kommersiell kunnskap, han kjenner Scandic og våre verdier godt, og han har et sterkt nettverk blant våre norske kunder og eiendomsbesittere. Jeg er glad for at det blir Svein Arild som fortsetter utviklingen av Scandics varemerke og sterke ekspansjon i det norske markedet, sier Anders Ehrling, konsernsjef og adm. direktør i Scandic.

Hotellkjeden Scandic ekspanderer kraftig i Norge og åpner den nærmeste tiden flere nye, spennende hoteller. Nylig gikk også to nye bergenshoteller inn i Scandic, slik at det nå er tre solide Scandic-tilbud sentralt i Bergen.

For mer informasjon, kontakt:

Jessica Agert, pressesjef Scandic, tlf.: +46 709 73 5013

e-post: jessica.agert@scandichotels.com

There are hotels that are more exclusive, hotels that are cheaper and hotels that are trendier - but there is no hotel as smart as Scandic. Smart, because you get a more conscious and inspiring hotel experience on so many levels. Visit scandichotels.no presenting more than 150 hotels in 10 countries and many exciting offers.

Tags: