Scandic åpner nytt sportshotell i finske Vierumäki

Scandic ekspanderer videre og bygger et nytt sportshotell i Vierumäki, Finlands ledende sted for sports- og fritidsaktiviteter. Hotellet får nærmere 200 rom og åpner våren 2010.

– Vi har svært sterk tro på Scandic og fremtiden, derfor føles det ekstra godt å satse fremover med fortsatt ekspansjon, til tross for lavkonjunktur og den urolige situasjonen i verden. Med nye Scandic Vierumäki blir det 21 Scandic-hoteller i Finland, og vi fortsetter med å skape møtesteder for bevisste mennesker, sier Frank Fiskers, adm. direktør og konsernsjef for Scandic.

Scandic har tegnet en langsiktig leieavtale med eiendomseieren, forsikringsselskapet Varma Mutual Pension. Hotellet, som beregnes å stå ferdig våren 2010, kommer til å få toppmoderne møtelokaler, restaurant, bar, treningsrom, bowling og et dag-spa i samarbeid med Vierumäki Country Club. Den samlete investeringen for det nye hotellet er cirka 40 millioner Euro.

Hotellet skal ligge sentralt i Vierumäki, med flotte muligheter til sports- og fritidsaktiviteter. I Vierumäki er det allerede en idrettsarena, ishall og svømmehall, flere fotballbaner, turstier og to 18-hulls golfbaner. Finlands internasjonalt anerkjente idrettsinstitutt ligger også her.

– Nå styrker vi vår posisjon i det finske markedet ved å åpne et nytt hotell i Finlands mest attraktive sportsreisemål. Vierumäki har over 500 000 gjester i året, og nye Scandic Vierumäki kommer til å bli et etterlengtet sted hvor både fritids- og forretningsreisende kan bo og møtes, sier Aarne Hallama, sjef for Scandic Finland.

For mer informasjon, kontakt:

Frank Fiskers, adm. direktør og konsernsjef Scandic, tlf.: +46 8 517 352 03
Aarne Hallama, sjef Scandic Finland, tlf.: +358 50 645 88