Scandic åpner ved Lindesnes

Scandic, den ledende hotellkjeden i Norden, inngår samarbeid med Lunde Gruppen og åpner i juli hotell ved Lindesnes. Målet er at Scandic Lindesnes skal bli en av landets fremste aktører innenfor sjøsportsaktiviteter.

– Vi har allerede merket stor interesse for vår nysatsing ved Lindesnes. Scandic ønsker å bli det sunneste selskapet i reiselivsbransjen, og vi legger derfor alt til rette for at våre gjester skal kunne spise og leve sunt. Samarbeidet med Jamie Oliver og byggingen av nye treningsrom på alle hotellene våre er bare noen eksempler på dette, sier Frank Fiskers, administrerende direktør og koncernsjef i Scandic. Scandic Lindesnes vil utfordre og ta markedsandeler fra mer tradisjonelle møte- og konferanseleverandører og aktører i ferie- og fritidsmarkedet. Spenstig samarbeid Scandic Lindesnes, lokalisert ved Norges sydligste punkt, blir en spennende nykommer i det norske hotellmarkedet i 2010. – Jeg er selvfølgelig svært stolt over at Nordens ledende og kanskje mest veldrevne hotellkjede velger å samarbeide med oss. Det tar jeg som et kvalitetsstempel, sier Hans Petter Hagen, prosjektansvarlig for hotellet i det stavangerbaserte holdingselskapet Lunde Gruppen, som er hovedeier av eiendommen. Unik beliggenhet Med sin beliggenhet på bryggekanten mellom flotte sandstrender, omkranset av tre fjorder, to hav, en historisk kanal og på vei til Norges mest kjente fastlandspunkt, Lindesnes Fyr, er rammene gode. Ikke minst vil det åpne muligheter for å utøve sjøsport både i form av dykking, sportsfiske, vann- og strandsportsaktiviteter. I tillegg til sine 154 rom og suiter vil hotellet by på spa og velværesenter, treningsfasiliteter, kurs og konferanseavdeling, restaurant og andre serveringsmuligheter. – Sørlendinger og rogalendinger har allerede lagt sin elsk på området. Nå er det på tide at også resten av det norske folk får oppleve naturen rundt Lindesnes, sier Frank Fiskers. For mer informasjon, kontakt: Geir Lundkvist, administrerende direktør i Scandic Norge Tlf.: +47 92 88 77 08. E-post: geir.lundkvist@scandichotels.com Hans Petter Hagen, prosjektleder i Lunde Gruppen Tlf.: +47 90 17 21 52. E-post: hph@lundeeiendom.no Foto: Send e-post med spesifikasjon av mottakeradresse til: hph@lundeeiendom.no Lunde-gruppen er et holdingselskap som er konsernspiss i Johs Lunde-systemet. Konsernet har fem forretningsområder: Transport, Eiendom, Båt, Verksted og Finansielle investeringer.