Scandic får ny konsernsjef

I dag kunngjorde Scandic at Frank Fiskers, konsernsjef for Scandic siden 2007, fratrer sin stilling etter sommeren. Prosessen med å rekruttere ny konsernsjef til Scandic forventes å bli fullført i løpet av de kommende månedene. Så snart den nye konsernsjefen er utnevnt, trer Frank Fiskers inn i Scandics styre og fortsetter som investor i selskapet.

«Vi setter stor pris på den betydelige innsatsen Frank har gjort i løpet av sine tre år hos Scandic. Han iverksatte raskt viktige strategier etter skillet med Hilton, bygde opp en ny og sterk ledelse og styrte Scandic med trygg hånd gjennom de økonomiske nedgangstidene. Vi respekterer Franks avgjørelse om å trekke seg tilbake fra Scandic, nå som han går inn som partner i et investorselskap for hotelleiendommer i London. Vi starter nå prosessen med å finne en ny og erfaren konsernsjef til Scandic, mens Frank fortsetter som konsernsjef til over sommeren for å sikre en så effektiv overgang som mulig,» sier Vagn Sørensen, styreleder i Scandic. «Jeg har hatt tre svært spennende år hos Scandic, og det har vært en sann glede å lede dette fantastiske selskapet og dets 150 hoteller. I min nye rolle som hotellinvestor får jeg gode og interessante muligheter til å kombinere min operative erfaring med aktivt eierskap, noe jeg ser på som en fremtidig styrke i bransjen vår,» sier Frank Fiskers. «De siste årene har vi, med sterk støtte fra selskapets eiere i EQT, styrt Scandic trygt gjennom nedgangstidene, og jeg er overbevist om at selskapet nå står godt rustet for å gå bedre tider i møte og høste fordelene av dette,» sier Frank Fiskers. For mer informasjon, kontakt: Frank Fiskers, adm. dir. og konsernsjef Scandic, +46 709 73 52 03 Vagn Sørensen, styreleder Scandic, +45 5117 0008