Scandic Julia i Åbo totalrenoveres

Scandic Julia skal totalrenoveres og utvides, og kommer til å holde stengt i 18 måneder fra og med 1. desember 2009. Resultatet blir et moderne hotell for bevisste gjester som setter pris på smarte løsninger.

Etter fullført renovering og utvidelse, er det et toppmoderne hotell som åpner i Åbo sentrum våren 2011. Nye Scandic Julia får 155 inspirerende og luftkondisjonerte rom, det siste innen konferansefasiliteter og en restaurant. Hotellets gjester får også tilgang til Scandics treningsrom, to badstuer og et parkeringsanlegg. – Åbo er blant Finlands tre viktigste hotellmarkeder. Ved å styrke vår stilling der, kan vi forbedre Scandics markedsposisjon og merkevare i Finland som helhet. Jeg er sikker på at det å renovere Scandic Julia til et smart og moderne hotell, er noe som vil bidra til å at vi oppnår nettopp dette, sier Frank Fiskers, konsernsjef og adm. direktør i Scandic. Hotellet drives av Scandic på Eerikinkatu 4, med Ilmarinen Mutual Pension Insurance Company som hovedeier av eiendommen. Hovedentreprenør for renoveringsarbeidene er Palmberg Turku Oy, mens Haroma & Partners Oy fra Åbo står som hovedarkitekt. Hotellinteriøret kommer til å følge Scandics konsepter for design og miljø. Total prosjektinvestering blir på rundt EUR 14 millioner. – Det føles svært godt å oppgradere Scandic Julia til en toppmoderne standard på alle områder. Vi utvider hotellet med 37 rom og oppdaterer både teknologiinnhold og serviceutvalg. Nye Scandic Julia blir et flott tilskudd til vårt tilbud i Åbo, hvor vi siden år 2000 også har Scandic Plaza med 117 rom, sier Aarne Hallama, landssjef for Scandic Finland. I renoveringsperioden bor Scandics gjester i Åbo på Scandic Plaza. For mer informasjon, kontakt: Frank Fiskers, konsernsjef og adm. dir. Scandic, tlf.: +46 709 73 5203 Aarne Hallama, landssjef Scandic Finland, tlf.: +358 50 64 588 Jessica Agert, pressesjef Scandic, tlf.: +46 709 73 5013 E-post: jessica.agert@scandichotels.com