Scandic og Jamie Oliver lanserer ny møteopplevelse

Det første året med Jamie Oliver er blitt en stor suksess for Scandic. Nå lanseres neste skritt, hvor hotellkjeden og stjernekokken sammen har utviklet Scandics møtetilbud til en dag av inspirasjon og energi.

– Alle som har sittet i lange møter og konferanser, vet at det trengs mer enn god service, et eget rom og fungerende utstyr for at møtet skal oppleves som vellykket. Man trenger energi og inspirasjon, noe som overrasker og som holder energinivået oppe hele dagen, sier Thomas Engelhart, kommersiell sjef hos Scandic. Dette har Scandic og Jamie Oliver tatt tak i når de nå fortsetter utviklingen av suksessamarbeidet som startet i fjor. – I 2009 bodde det flere barnefamilier på hotellene våre enn noensinne, og folk begynte å legge merke til forandringene hos Scandic. De som tidligere så på oss som kjedelige, synes nå at Scandic er ganske spennende, og de blir nysgjerrige på utviklingen. Nesten hver uke ringer det noen som ønsker å starte et samarbeid, det er en heftig utvikling. Samarbeidet med Jamie Oliver er langsiktig og vi kunne ikke ha ønsket oss en bedre start, forteller Thomas Engelhart. I 2010 blir det Scandics møte- og konferansegjester som får nyte Jamie Olivers kreative matfilosofi. Hotellkjeden er allerede i dag ledende på møter for bevisste og tilbyr teleslynger på alle hoteller, eget vann som er tappet på flasker av resirkulert glass – et initiativ som årlig sparer cirka 160 tonn karbondioksid – og alle hoteller svanemerkes. Nå finjusteres de siste detaljene for årets nyheter, der både Jamies team, Scandic og utvalgte kunder er involvert. – Vi gir kunder og gjester en ny opplevelse, noe å minnes og ta med seg hjem. Jamie Olivers mat er en viktig del av Scandics nye, inspirerende møtekonsept, forteller Thomas Engelhart. Hvert år serverer Scandic tusenvis av møte- og konferansegjester. Det stiller spesielle krav til maten – en utfordring som inspirerer Jamie Oliver. – Ikke bare barna, men også vi voksne liker å leke og ha det gøy! Det er noe jeg tenker på når jeg lager menyene. Maten skal smake godt, men også inspirere til samtale og nye ideer. Jeg har laget mat for mange krevende møtegjester, for eksempel på G20-møtet i London, og jeg vet hvor viktig god og inspirerende mat er for at møtet skal bli vellykket, forteller Jamie Oliver. Jamie Olivers meny for møte- og konferansegjester serveres på samtlige Scandics hoteller fra mai 2010. For mer informasjon, kontakt: Thomas Engelhart, kommersiell sjef Scandic, +46 709 73 5096 Jessica Agert, pressesjef Scandic, +46 709 73 5013 e-post: jessica.agert@scandichotels.com