Scandic utfordrer gymsalene

Nå får gymsalene konkurranse av myke senger og en påfølgende sunn frokost til en pris som konkurrerer med skolegulv. Scandic har utviklet et eget tilbud til norske idrettungdommer og deres klubber. Gjennom spotskortet kan ledere bestille rom og frokost for 325 kroner. - God prestasjon på idrettsbanen betyr god søvn, fastslår Scandic.

- Norge er et foreningsland, hvor de fleste idrettslag baserer seg på aktiv og frivillig innsats fra foreldrene som tar et enormt ansvar for at barn og unge skal få muligheten til å drive med idrett. Klubbene har vanligvis svært begrenset økonomi. Når laget reise på treningsleir, kamp og konkurranser blir oppholdet ofte et spørsmål om penger, men også lange tradisjoner for å velge harde gulv, sier Thomas Engelhart, kommersiell sjef for Scandic. – Vi ønsker å utfordre denne tradisjonen ved å tilby mulighet for å sove behagelig og spise godt til en pris som kan utfordre skolegulvene. Skolegulvene er harde, men sjelden gratis – hos Scandic får de unge idrettsutøverne i bare en god seng og en solid frokost, men også døgnkontinuerlige sikkerheten som finnes på hotellene våre og som skoler og gymsaler sjelden har, legger Engelhart til. Sportskortet retter seg mot ledere og trenere innen alle typer idrett, og det kan brukes på utvalgte Scandic-hoteller i hele Norden året rundt. Foreldre som har barn på laget tilbys de samme fordelaktige prisene. – Kan vi med dette bidra til at flere foreldre blir med og ser barna sine konkurrere og trene, blir jeg veldig glad, sier Engelhart. Selve kortet er gratis, og du kan søke om det på Scandics nettsider. Deretter bestiller du til en fast pris i delt dobbeltrom, frokost inkludert. Velger du firesengsrom, blir prisen enda bedre. Scandic finnes i hele Norden og har hoteller på mange steder som idrettsforeninger reiser til. I Norge har Scandic i dag 14 hotell. I løpet av de to neste årene kommer det flere nye hotell – snart kommer Scandic Oslo Airport. Nordens ledende hotellkjede Scandic vil bli størst i Norge. For mer informasjon, bilder eller intervjuer, kontakt: Kristine Schaug, Scandic Norge, + 90502778 e-post: kristine.schaug@scandichotels.com