Scandic utvider med nok et hotell i Oslo

Scandic fortsetter å vokse, nå med enda et hotell i Oslo. I dag ble avtalen mellom Fornebu Hotell AS og Scandic signert, noe som bekrefter at det nye hotellet på Fornebustranda skal bli drevet av Scandic.

– Hotellet har en fantastisk utsikt mot både Oslofjorden og fremtiden, med sin beliggenhet i en svært ekspansiv del av Oslo. Scandic vokser med flere nye hoteller i Norge de nærmeste årene, og når vi nå inngår en langsiktig avtale for Scandic Fornebu, får vår voksende portefølje tilskudd av nok et hotell med svært gode forutsetninger og en strategisk beliggenhet, sier Frank Fiskers, konsernsjef og adm. direktør for Scandic. Fornebu Hotell AS eies av IT Fornebu Eiendom og Ustillingsplassen Eiendom, et hamarbasert eiendomsselskap. Arkitektkontoret Narud Stokke Wiig har tegnet hotellet som blir på 17 000 m2 og får 300 rom, restaurant, spa og konferanse¬lokaler for opptil 1 000 personer. Det ligger like ved Rolfsbukta med utsikt over Oslofjorden, og bare ti minutter fra Oslo sentrum med gode kommunikasjons¬muligheter. – Som styreleder i Fornebu Hotell er jeg både stolt og glad for at vi har fått en ledende hotelloperatør som Scandic til å drifte hotellet som blir det viktigste på Fornebulandet. Også som leder av IT Fornebu er jeg selvsagt glad for at vi nå får på plass den siste bygningen langs sjøfronten og dermed avslutter denne delen av næringsutbyggingen på Fornebu, sier Erik Løfsnes. Byggestart for Scandic Fornebu er sommeren 2010, hotellåpningen blir våren 2012. Mer om Scandics hotell i Oslo För ytterligare information, vänligen kontakta: Frank Fiskers, konsernsjef og adm. direktør, Scandic, tel: +46 709 73 52 03 Geir Lundkvist, landssjef Norge, Scandic, Tel + 47 92 887708 Erik Løfsnes, styreleder Fornebu Hotell AS, tel: +47 97 569597 Jessica Agert, pressesjef, Scandic, tel: +46 709 73 50 13 e-mail: jessica.agert@scandichotels.com