Scandic vokser videre – nå med et nytt hotell i Tammerfors

Scandic og Finske statsbaners (VR) pensjonsstiftelse har inngått en avtale om bygging av et nytt hotell i Tammerfors sentrum. Scandic Tampere Station åpner i løpet av 2012.

Det nye åtteetasjershotellet ligger like centralt ved jernbanestasjonen. Hotellet får 207 rom, deriblant 12 rom tilpasset funksjonshemmede og 5 rom med badstue. I første etasje blir det restaurant, lobby¬bar og 3 møterom. Bygningen får også eget parkeringsanlegg med 51 plasser. «Scandic vokser fort i Finland – bare i 2010 har vi utvidet med fem nye hoteller. Det er et viktig marked og en spennende utvikling for Scandic i Finland,» sier Scandics konsernsjef og adm. direktør, Frank Fiskers. Hotellets bruttoareal er på ca 12 500 kvadratmeter. Det er entreprenøren Lemminkäinen Oy som står ansvarlig for byggingen. Planlagt byggestart er i august 2010, og beregnet oppføringstid er ca 18 måneder. «Tammerfors er Finlands nest største by og et voksende hotellmarked. Vårt tredje hotell her ligger svært sentralt og utvider samtidig romkapasiteten vår i Tammerfors til ca. 700 rom. Det er en tredjedel av byens samlede tilbud,» sier Aarne Hallama, landssjef for Scandic Finland. «Det nye hotellet Scandic Tampere Station blir et moderne og inspirerende tilskudd for både kjeden vår og hotell¬tilbudet i Tammerfors.» Mer informasjon: Frank Fiskers, konsernsjef og adm. direktør Scandic, tlf. +46 709 735 203 Aarne Hallama, landsjef Scandic Finland, tlf. +358 50 64 588