Scandic vokser videre med fire nye hoteller

I dag signerte Scandic en avtale om å kjøpe Hotel Linnea, Hotel Rivoli og Hotel Salpaus fra Next Hotels Finland Oy. Avtalen omfatter også et nytt designhotell som skal bygges i tilknytning til Paasitorni kongressenter i Helsingfors. De fire nye hotellene styrker effektivt Scandics stilling i Finland, og er et tydelig tegn på hotellkjedens ambisjon om å fortsette sin ekspansjon i Finland.

«Disse hotellene utgjør et verdifullt tilskudd til vår finske portefølje, og gir flere nye steder å velge mellom i vår voksende hotellkjede. Med Scandic Paasi får Helsingfors et nytt, spennende flaggskiphotell, designet ved hjelp av den unike historie¬forteller-metoden vi bruker,» sier Frank Fiskers, konsernsjef og adm. direktør i Scandic. Nå blir det 27 Scandic-hoteller i Finland, med 5 000 rom. De tre nye, eksisterende hotellene har ca. 100 ansatte som i og med dette blir Scandic-medarbeidere. Totalt har Scandic 1 000 medarbeidere i Finland. «Hotellene Linnea, Rivoli og Salpaus er ledende i sine lokalmarkeder, og jeg har sterk tro på deres store utviklingsmuligheter når driften starter under Scandics varemerke,» sier Aarne Hallama, landssjef for Scandic Finland. «Vi ønsker å utvikle virksomheten og forbedre klientservicen for de nye hotellene, både ved å koble dem til Scandics internasjonale salgs- og markedsføringsnettverk og ved å bruke vårt populære stamgjestprogram. Gjestene vil også få nyte godt av at en døgnåpen minibutikk og et moderne treningsrom legges til i tråd med Scandics konsept.» Scandic Paasi, et spennende nytt hotell i Helsingfors I 2011 åpner Scandic et nytt flaggskiphotell i Helsingfors – designhotellet Scandic Paasi. Hotellet blir liggende ved siden av Paasitorni kongressenter. «Paasitorni er et unikt og godt kjent konferansested i Helsingfors. Det nye hotellet tar hensyn til Paasitornis arkitektur og tilføyer samtidig sin egen flotte design og gir muligheter for å hente ny energi og inspirasjon,» sier Aarne Hallama. For mer informasjon, kontakt: Frank Fiskers, konsernsjef og adm. dir. Scandic, tlf.: +46 709 73 52 03 Aarne Hallama, landssjef Scandic Finland, tlf.: +358 50 64 588