Ny prosjektsjef i Seal-Jet Norge AS

Report this content

Petter Eik-Andresen (44) er ansatt som prosjektsjef hos tetningsleverandøren Seal-Jet Norge AS. Han har en allsidig teknisk bakgrunn og vil med sin erfaring bistå Seal-Jet Norges kunder med bred kompetanse innen strategisk samarbeid og utvikling.

Eik-Andresen kommer fra Forsvarsdepartementet hvor han blant annet har vært prosjektleder for fremtidige undervannsbåter og metodeansvarlig for Forsvarets investeringskonsept.

Bred teknisk ledererfaring
Petter Eik-Andresen er utdannet Master of Management og marineingeniør med både elektro- og maskinkompetanse. Innen prosjektfaget er han sertifisert Project Management Professional. Den yrkesmessige karrieren omfatter dykking, maskinmester på undervannsbåt, leder for simulatoravdeling og en rekke prosjektjobber i innland og utland.

Vil utvikle bedriften videre
Seal-Jet Norge AS har de siste årene i stadig større grad spesialisert seg for å betjene store og krevende kunder innen olje- og gassindustrien. Bedriften har tatt store investeringer i nytt og optimalisert produksjonsutstyr og gjennomført en massiv kompetanseheving på områder som teknisk tegning, materialkunnskap og kvalitetsstyring. Med ansettelsen av Eik-Andresen får bedriften på plass en etterlengtet ressurs med hensyn til strategisk samarbeid og prosjektledelse: - Petter Eik-Andresen vil med sin meget relevante bakgrunn styrke vår organisasjon. Hans allsidige erfaring fra ledende stillinger i teknisk industri vil gjøre oss til en enda mer attraktiv samarbeidspartner i tiden som kommer, sier Pål Christian Næss, daglig leder i Seal-Jet Norge AS.