Ny prosjektsjef i Seal-Jet Norge AS

Petter Eik-Andresen (44) er ansatt som prosjektsjef hos tetningsleverandøren Seal-Jet Norge AS. Han har en allsidig teknisk bakgrunn og vil med sin erfaring bistå Seal-Jet Norges kunder med bred kompetanse innen strategisk samarbeid og utvikling.

Eik-Andresen kommer fra Forsvarsdepartementet hvor han blant annet har vært prosjektleder for fremtidige undervannsbåter og metodeansvarlig for Forsvarets investeringskonsept.

Bred teknisk ledererfaring
Petter Eik-Andresen er utdannet Master of Management og marineingeniør med både elektro- og maskinkompetanse. Innen prosjektfaget er han sertifisert Project Management Professional. Den yrkesmessige karrieren omfatter dykking, maskinmester på undervannsbåt, leder for simulatoravdeling og en rekke prosjektjobber i innland og utland.

Vil utvikle bedriften videre
Seal-Jet Norge AS har de siste årene i stadig større grad spesialisert seg for å betjene store og krevende kunder innen olje- og gassindustrien. Bedriften har tatt store investeringer i nytt og optimalisert produksjonsutstyr og gjennomført en massiv kompetanseheving på områder som teknisk tegning, materialkunnskap og kvalitetsstyring. Med ansettelsen av Eik-Andresen får bedriften på plass en etterlengtet ressurs med hensyn til strategisk samarbeid og prosjektledelse: - Petter Eik-Andresen vil med sin meget relevante bakgrunn styrke vår organisasjon. Hans allsidige erfaring fra ledende stillinger i teknisk industri vil gjøre oss til en enda mer attraktiv samarbeidspartner i tiden som kommer, sier Pål Christian Næss, daglig leder i Seal-Jet Norge AS.

Om oss

Seal Jet Norge er en ISO-9001 godkjent bedrift. Vi har levert tetninger siden 1989. Med vår viten og teknologi har vi løst en rekke tetningsproblemer der andre har måttet gi tapt. Vi er kjent som en rask og pålitelig leverandør og har markedets største utvalg av standard tetninger og pakninger på vårt lager i Sarpsborg. Et nettverk av leverandører over hele verden hjelper oss å holde leveringstider og priser nede.