Sermo Consulting blir Cohn & Wolfes byrå i Norge

Sermo Consulting har signert en avtale med det globale PR-selskapet Cohn & Wolfe (C&W) om å være nettverkets byrå i Norge. Spesialkompetanse innenfor digitale medier er en av grunnene til at C&W velger Sermo som samarbeidspartner.

Cohn & Wolfe ble slått sammen med GCI Group i fjor sommer, og er i dag et av verdens største PR-nettverk, med over 50 kontorer og 1000 konsulenter i alle verdensdeler. Allikevel har Norge manglet på verdenskartet til C&W. -Vi kjenner flere av de ansatte i Sermo Consulting fra da de var ansatt i GCI. Vi har hatt et svært godt samarbeid tidligere, har holdt kontakten og ønsker å bygge videre på det. I tillegg har Sermo Consulting utmerket seg innenfor sosiale og digitale medier, ikke bare i Norge, men også i andre land. Dette er en kompetanse vi ønsker å utnytte i resten av Europa, Afrika og Midt-Østen, sier Cohn & Wolfes europasjef Mark Cater. Sermo Consulting har vokst fra tre til fem ansatte på et halvt år, med flere nyansettelser på gang, og har markert seg som et nisjebyrå innenfor kommunikasjon i sosiale og digitale medier - et marked i sterk vekst. - Gjennom Cohn & Wolfe får vi tilgang til både flere kunder og et miljø med svært god og komplementær kompetanse. Vi kjenner menneskene og systemet godt, og er stolte av å bli valgt som partner i Norge. Med vår spisskompetanse innenfor sosiale og digitale medier, er intensjonen at vi skal løfte nivået innenfor dette segmentet også for de andre selskapene i Cohn & Wolfe, sier daglig leder Marius Eriksen i Sermo Consulting. Sermo Consulting vil fremdeles være eiet av de ansatte og fortsatt kunne videreføre de mange prosjektbaserte samarbeidene med andre byråer i Norge.