SFS intecs nye betongskruer – enkel montasje og høye kapasiteter

SFS intec lanserer to innovative innfestningsystemer for montasje til betong. Det handler om nye MULTI-MONTI-plus-T, en MMS+ merket betongskrue i herdet stål som klarer 30 % høyere uttrekslaster enn tidligere,  og  MULTI-MONTI -S, en betongskrue i syrefast stål A4 og A5. Begge skruene monteres direkte i forborede hull og kan belastes direkte etter montering.

SFS intecs nye MULTI-MONTI-plus-T er en serie selvgjengende skruer for montasje av ulike typer av konstruksjoner til betong. Skruen er `produsert av herdet miljøvenlig kullstål, uten krom. En grovere gjengdiameter på den MMS+ merkede betongskruen gjør at den klarer opptil 30 % høyere uttrekkslaster. Den nye spissen minimerer skader på betongen.

­ –    Vi kan i tillegg tilby et stort utvalg MULTI-MONTI som passer mange ulike konstruksjoner og detaljer, sier Øivind Sæther, Daglig leder hos SFS intec AS. Den nye betongskruen finnes i dimensjoner fra M6 opp till M20 og i lengder fra 45 till 200 millimeter. MULTI-MONTI-plus-T har ETA-godkjenning 15/0784 og er CE merket.

Det nye rustfrie sortimentet, MULTI-MONTI-S i A4 og A5, finnes i dimensjoner fra  M7,5 til 12 millimeter. Rustfritt stål av typen A4 er syrefast som innebærer at skruen kan benyttes i de aller tøffeste  miljøer. Skruer i A5 er godkjent for bruk for montasje i ekstremt tøffe miljøer som f.eks. svømmehaller og vei tuneller. Også MULTI-MONTI-S er CE-merket og har ETA-godkjenning 05/0011.

–     MULTI-MONTI-S har blandt de beste uttrekkverdiene på markedet, sier Øivind Sæther. Akkurat som MULTI-MONTI-plus-T gir denne betongskruen en hurtig og sikker innfesting og kan belastes direkte etter monteringen i det forborrede hullet. Ingen andre arbeids operasjoner kreves.

Tidsbesparende montering
De selvgjengende skruene sparer tid ved montasje, dels fordi at det ikke er nødvendig med nylonplugger, kjemiske stoffer eller tiltrekning med momentnøkler ol.

–     Dessuten kan både MULTI-MONTI-plus-T og MULTI-MONTI-S demonteres og  monteres igjen uten at kapasiteten  påvirkes, sier Øivind Sæther.

Typiske konstruksjoner
SFS intecs betongskruer passer for konstruksjoner som montasje av fasader, konsoler for innfesting av prefabrikerte tak og veggelementer, montering av støttestag, rekkverk, skilt, forskaling, sprinkler  og  kabelkanaler.

MULTI-MONTI-plus-T og MULTI-MONTI-S kan brukes i både sprukken og ikke sprukken betong og kan brukes i betong fra minimum C20/25 og opp til C50/60.

For mer informasjon, kontakt:
T +47 679 214 40
M +47 930 43058

T +46 152 71 50 34

Vi har siden oppstarten i Norge i 1982 vært etablert på Lørenskog nord for Oslo hvor vi pr. i dag er 10 ansatte. Totalt på verdensbasis er vi ca 7000 ansatte og utvikler, produserer og leverer produkter innen bygg, elektro, bil og flyindustrien.  Vi har et lite avdelingskontor i Trondheim

I Norge er hovedmarkedet innen ulike bygg segmenter som tak, fasade og trekonstruksjoner.  Våre dedikerte medarbeidere i Norge eller utlandet besitter god kompetanse innen sit fag og er gjerne behjelpelig med råd for korrekt innfesting i din konstruksjon .

– Vi kan i tillegg tilby et stort utvalg MULTI-MONTI som passer mange ulike konstruksjoner og detaljer. Den nye betongskruen finnes i dimensjoner fra M6 opp till M20 og i lengder fra 45 till 200 millimeter. MULTI-MONTI-plus-T har ETA-godkjenning 15/0784 og er CE merket.
Øivind Sæther, Daglig leder hos SFS intec AS