Verdsatt skrue for trekonstruksjoner blir enda skarpere

Det mest karakteristiske på SFS intecs nye generasjon WT-T skruer er den nyutviklede, borende spissen, "Smart-Bite". Den patenterte borspissen gjør at skruen biter i treet direkte og muliggjør en rask, enkel inn skruing med lavt vridningsmoment, også i vinkler under 90 grader. Andre fordeler med den innovative spissen er at faren for sprekker i endetre blir minimal.

WT-T skruen fra SFS intec oppfyller de omfattende kravene som ETA (Europeisk Teknisk Godkjenning) stiller.

–     For brukeren betyr dette ikke bare at arbeidet går raskere å utføre, sier Peter Engstrøm-Øren, som har produkt ansvaret for blant annet WT-T skruen i Norge. Det lave vridningsmomentet, som den nye "Smart-Bite"-spissen bidrar til, reduserer også belastningen på montørene under arbeidet.

Spissen på WT-T skruen borer et nøyaktig tilpasset hull, som gjør at skruens gjenger får et optimalt grep. Samtidig monteres WT-T skruen helt inn i trekonstruksjonen og ligger dermed skjult og beskyttet mot fukt og andre aggressive påvirkninger. Det gir både skruen og det ferdige bygget en lang levetid.

Skruens overflatebehandling reduserer dessuten faren for misfarging av trevirket. Skruens to gjenger, med noe ulike stigninger, sørger for å presse sammen trekonstruksjonen.

Forbedrer estetikk og brannsikkerhet

–     WT-T Smart-Bite forbedrer også estetikken fordi den skjules helt i konstruksjonen i forhold til  eksempelvis spikerplater eller gjennomgående bolteforbindelser, sier Peter Engstrøm-Øren.

Ettersom WT-T skruen er montert og skjult inne i trekonstruksjonen, får skruen samme brannmotstand som resten av den bærende konstruksjonen i motsetning til trekonstruksjoner med ulike utenpåliggende løsninger.

SFS-intecs ingeniører har også forbedret skruens evne til å håndtere trykk- og strekkrefter, samt tverrlaster, noe som øker sikkerheten ytterligere i hele byggkonstruksjonen. SFS intecs treskrue, WT-T "Smart-Bite" brukes i ikke bare ved montering av store limtrekonstruksjoner, men også til å feste og forsterke takstoler og bjelkelag samt modulbygging i fabrikk og ute på byggeplass.

WT-T skruen finnes i to ulike diametermål, 6,5 millimeter i seks lengder fra 65 til 220 millimeter, samt 8,2 millimeter i syv lengder fra 160 til 330 millimeter.

For mer informasjon om W-Tec 3D , kontakt:

T 47 679 214 40
M 47 930 43058

Teknisk salg Tre
Peter Engstrøm-Øren
E-post: engs@sfs.biz
T +47 489 96 605

T 46 152 71 50 34

Vi har siden oppstarten i Norge i 1982 vært etablert på Lørenskog nord for Oslo hvor vi pr. i dag er 10 ansatte.

Totalt på verdensbasis er vi ca 8 000 ansatte og utvikler, produserer og leverer produkter innen bygg, elektro, bil og flyindustrien.
Vi har et lite avdelingskontor i Trondheim. I Norge er hovedmarkedet innen ulike bygg segmenter som tak, fasade og trekonstruksjoner.
Våre dedikerte medarbeidere i Norge eller utlandet besitter god kompetanse innen sit fag og er gjerne behjelpelig med råd for korrekt innfesting i din konstruksjon.

For brukeren betyr dette ikke bare at arbeidet går raskere å utføre. Det lave vridningsmomentet, som den nye