SHARP INTRODUSERER NYE RIMELIGE OG KOMPAKTE MULTIFUNKSJONSMASKINER, UTEN AT KVALITETEN ER REDUSERT

MX-C300W og MX-C250F er 4-i-1 multifunksjonsmaskiner med overlegen hastighet og flere kontorvennlige funksjoner samt plassbesparende desktop - design

I dag har Sharp kunngjort lanseringen av en ny serie med multifunksjonsmaskiner (MFP) som kombinerer det kompakte designet som tidligere ble assosiert med personlige skrivere for hjemmebruk og som har funksjoner og funksjonalitet som små bedrifter og arbeidsgrupper behøver.

MX-C300W og MX-C250F er spesielt utviklet for bedrifter eller avdelinger som har behov for en kompakt, effektiv, multifunksjonell, høykvalitets- og rimelig MFP-løsning.

– Det er en økende etterspørsel etter mer kompakte modeller for mindre bedrifter, men også for mindre arbeidsgrupper innenfor større virksomheter. Derfor har vi utvidet vår produktlinje med A4-maskiner for å møte disse behovene. Det finnes allerede noen mindre nettverksklare MFPer, men mange av disse modellene er mer egnet for hjemmebruk. Lanseringen av MX-C300W og MX-C250F er utformet for det daglige kontorarbeidet da de holder høy ytelse, er robuste og har et komplett sett med kontorfunksjoner i ett kompakt design, sier Jonne Zachrisson, produktsjef hos Sharp Electronics (Nordic) AB.

MX-C300W og MX-C250F har 4-i-1 funksjon. Utskrift, kopiering, skanning og faksfunksjon. De har et brukervennlig 5-linjers LCD-panel med programmerbare taster og en USB-port på frontpanelet for å skanne direkte til USB-minnet eller for enkelt og effektivt å kunne skrive direkte fra USB-minnet.

Det kompakte designet gir deg en papirkapasitet på inntil 800 ark uten at det tar opp ekstra plass på skrivebordet ditt. Sikkerhet er et viktig aspekt når man vurderer nye produkter. Dokumenter som skrives ut kan sikres med personlig kode. IPsec-teknologi sørger at data krypteres og hindrer uautorisert tilgang til maskinene.

Dessuten kan MX-C300W skryte av at den har trådløs LAN-funksjonalitet, som betyr at den kan kobles til et trådløst nettverk. Den har også et trådløst tilgangspunkt som muliggjør ad-hoc utskrift eller skanning fra mobile enheter som ikke er koblet til bedriftsnettverket.

Begge skriverne oppfyller Energy Stars arbeidsstandarder og har flere «grønne» funksjoner som kort oppvarmingstid, lavt energiforbruk, en spesiell toner-sparemodus og den skrus av automatisk.

Viktige produktspesifikasjoner:

• Energy Star sertifisert
  • Kraftfull 600 MHZ prosessor og 512 MB RAM
  • Høy fargekvalitet i 600 x 600 dpi
  • Trådløst LAN (MX-C300W)
  • Fullfarge og svart-hvitt skanning i opptil 600 x 600 dpi
  • Rask utskriftshastighet på opptil 30 sider per minutt (MX-C300W) og 25 sider per minutt (MX-C250F) i farger og svart-hvitt
  • Lavt strømforbruk og mindre enn 29 sekunders oppvarmingstid
  • Energibesparende hvilemodus
  • USB-port i front
  • 35-arks dokumentmater (MX-C250F) og 50-siders reverserende dokumentmater (MX-C300W)
  • Automatisk tosidig utskrift (MX-C300W)

Tilgjengelig fra september 2013

For mer informasjon, vennligst besøk:
www.youtube.com / user / SharpEurope
www.facebook.com / SharpEurope
www.twitter.com / Sharp_Europe

For mer informasjon
Jonne Zachrisson, nordisk produktsjef vid Sharps dokumentdivision, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 611 36 25, jonne.zachrisson@sharp.se
Herman Lundquist, nordisk markedssjef vid Sharps dokumentdivision, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 533 90 92 herman.lundquist@sharp.eu

Om Sharp
Sharp Electronics (Europe) Ltd, med hovedkontor i London, er det europeiske datterselskapet av japanske Sharp Corporation, en verdensledende innovatør og produsent av audiovisuelt utstyr, kommunikasjon, miljøinformasjons- og medisinsk utstyr. Selskapet sysselsetter 3600 mennesker på 26 steder i Europa, blant annet fabrikker og anlegg for forskning og utvikling. De oppnådde en omsetning på 174,3 milliarder JPY for regnskapsåret 2012-2013. Sharp tilbyr en omfattende produktportefølje med prisbelønte dokumenthåndteringsløsninger og maskinvare, fra multifunksjonsskrivere til store produksjonssystemer. Sharps egenutviklede teknologi; Open Systems Architecture (OSA), forvandler dokumenthåndteringen til en kraftig informasjonsportal med sømløs integrasjon med skyen, så vel som med tredjepartsløsninger. Dette er grunnen til at Sharp har den perfekte løsningen for alle behov. For mer informasjon besøk www.sharp.eu.