Verdens største LED-TV, på 90-tommer, kommer nå til Norge

Sharp kommer med en gladnyhet til nordmenn med feriepenger til overs. Verdens største LED-TV, den utrolig 90-tommers TVen; LC-90LE757E, kommer nå til norske butikker. AQUOS 3D LED-TVen er 1,2 meter høy. Dette er TVen for deg som leter etter en opplevelse som ligner på den virtuelle virkeligheten. Med den nyeste generasjonen X-gen 3D-panel, utviklet og produsert av Sharp, er LC-90LE757E ikke bare en verdensleder i størrelse, men også i bildekvalitet.

– Dette er modellen for deg som vil ha den største TVen uten at det behøver å gå utover bildekvaliteten. Vår 90-tommers LED-TV overgår alt som forbrukerne har opplevd av LED-TVer til dags dato, og gir en fantastisk seeropplevelse så oppslukende at det føles som om du er en del av handlingen, sier Per-Martin Öhman, nordisk produksjef hos Sharp Electronics Nordic.

– Til tross for sin imponerende størrelse, er LC-90LE757E både pent designet, lett og tynn. Du kan sitte så nær som bare 3,5 meter unna skjemen, og oppleve en eksplosjon av farger med knivskarp gjengivelse av detaljer, nesten større enn i det virkelige liv.

Takket være Sharps X-gen 3D-panel og en rask bildeprosessor leverer flaggskipet i Sharps AQUOS storformatsortiment, LC-90LE757E, en uovertruffen bildekvalitet i 1080p HD-oppløsning. Sharps Active Motion 200Hz-teknologi og aktiv 3D Full HD gir filmelskere og sportsfans utrolig godt definerte bevegelige bilder.

Naturligvis er LC L90LE757E koblet til alt innholdet du kan ønske deg gjennom nettleseren AQUOS NET+ som lar deg surfe på nettet. TVen er også sømløst integrert med smarte mobile enheter. Du får tilgang til premium VoD-innhold og TVen er Skype-klar. Med Sharps nye AQUOS Remote Lite app for både iOS og Android, forvandles brukerns mobiltelefon til en fullt funksjonell fjernkontroll.

TVen har en innebygd trippel HD tuner (DVB-T2/DVB-C/DVB-S2) og en mediespiller som enkelt kan spille av de fleste foto-, video- og musikkformater fra USB eller direkte fra ditt hjemmenettverk.

Til tross for en lengde på hele 2 meter gjør det elegante, slanke designet, med en tynn ramme og sort børstet aluminiumfinish at TVen har en slank profil. Med en vekt på 64 kg (uten fot) og mindre enn 12 cm dybde, kan den lett monteres på en vegg. Den direkte LED-bakgrunnsbelysningen gjør denne gigantiske TVen så energieffektiv at den blitt tildelt det europeiske energimerket A++.

Andre funksjoner inkluderer wallpaper-modus som gjør din TV til et kunstverk eller fotoramme i standby-modus. Bilder vises med lav lysstyrke, så det er som å se på et ekte maleri, som passer inn i stilen i rommet og bruker svært lite energi.

For mer informasjon
Per-Martin Öhman, nordisk produktsjef i Sharp Electronics Nordic, 46 70 513 0514
Birgitta Olsson, PR-sjef Sharp Electronics Nordic, 46 70 644 4366, birgitta.olsson@sharp.eu

Om Sharp
Sharp Electronics (Europe) Ltd., med hovedkontor i London, er det europeiske datterselskapet til japanske Sharp Corporation, som er en verdensledende innovatør og utvikler av audiovisuelt utstyr samt kommunikasjons-, miljø-, informasjons-, og medisintekniske produkter. Selskapet sysselsetter mer enn 4 200 personer på 26 steder i Europa, med en omsetning i 2012 på 3,5 milliarder dollar. For mer informasjon, se www.sharp.no.