Nytt varmeverktøy fra Sievert med markedets største luftgjennomstrømning

-  Tydelig LED-display viser temperatur ved munnstykket

DW 3000 heter Sieverts nye varmeverktøy for profesjonelle brukere. Varmeverktøyet har markedets største luftgjennomstrømning, stillbart i tre trinn mellom 310 og 370 liter per minutt, sammenlignet med tilsvarende verktøy. Varmen er justerbar mellom 100 og 600 grader og gradene som vises i det lyssterke LED-displayet er den faktiske temperaturen ved munnstykket. DW 3000 er utviklet for arbeidsoppgaver innen takarbeider, gulvlegging, plastsveising og bilverksteder osv. Varmeverktøyet er kraftfullt og samtidig lett, kun 810 gram, noe som gjør arbeidet lettere.

Nye DW 3000 er en videreutvikling av DW 2000 men den eneste likheten med forgjengeren er utseendet.

–     Vi har funnet et formspråk for våre nye produkter og det vil vi selvsagt beholde i vårt nye varmeverktøy men for øvrig er alt nytt, sier Mikael Brelin, adm.direktør hos Sievert AB. DW 3000 er et meget viktig produkt for oss og en av våre største satsinger noensinne.

Størst fokus har Sievert lagt på elektronikkstyringen som fungerer både som hjerte og hjerne i den nye DW 3000. Den nye elektronikken er utviklet i samarbeid med et svensk firma, en av Nordens ledende utviklere av blant annet kraftelektronikk og motorstyringer.

Vi har utviklet en helt ny maskin- og programvare i Sieverts varmeverktøy DW 3000, sier Vidar Wernöe, adm. direktør hos Elektronikkonsult AB. Utfordringen var å utvikle en robust maskinvare som, uansett arbeidsforhold, gir en meget presis og stabil temperatur- og motorregulering. Tester som både vi og Sievert har gjennomført viser at vi har lyktes.

Viser varmen ved munnstykket
På DW 3000 stilles temperaturen enkelt inn med en pluss- og minusknapp på håndtaket og den faktiske temperaturen ved munnstykket vises i et lyssterk LED-display. Verktøyets innebygde voltmeter gjør det mulig å kontrollere spenningen på arbeidsplassen. Dersom den er for lav eller for høy alarmerer verktøyet at det er feil. Dette for å gjøre brukeren oppmerksom på det og unngå at verktøyet blir skadet. LED-displayet viser også når det er på tide å skifte varmeelementet.

Testet og lovpriset
Sieverts nye DW 3000 er blitt testet av profesjonelle brukere i realistiske felttester i ulike miljøer. Testene som er gjennomført rundt om i Europa viser at DW 3000 og varmeverktøyets avanserte elektronikk klarer sitt arbeid under tøffe driftsforhold. Den høye og stillbare luftgjennomstrømningen og den nøyaktige temperaturstyringen ved munnstykket berømmes av brukere som mener at det gjør arbeidet lettere med forskjellige materialer og når temperaturen ute varierer.

Hos Sievert ser man frem mot den svenske lanseringen som skjer på Nordbygg i april.
Monter B08:40 på Nordbygg, Stockholmsmässan, Stockholm, Sverige den 5-8 april

Bildtext 1: DW 3000 har markedets høyeste luftgjennomstrømning og lufttrykk, og er i tillegg stillbart. Det gjør at arbeidet går raskt. Den innebygde, nøyaktige elektronikkstyringen gjør det enkelt å utføre arbeidet, uansett værforhold og type materialer som skal sammenføyes.

Bildtext 2: Med en pluss- og minusknapp på håndtaket stilles temperaturen enkelt inn og det er den faktiske temperaturen ved munnstykket som vises på LED-displayet.

Bildtext 3: DW 3000 leveres i en smart veske med plass til både verktøy, tilbehør og et ekstra varmeelement. Varmeverktøyet kan pakkes ned, etter den automatiske avkjølingen, med montert munnstykke, noe som gjør det lettere å sette i gang ved neste arbeidsoppgave.

Bildtext 4: Til DW 3000 finne også tilpasset tilbehør som komplette oppsettinger av så vel munnstykker som kulelagrede presseruller

Tekniske data DW 3000
Spenning.......................................230 volt

Effekt.............................................2 000 W
Varme...........................................100 – 600 grader C
Vekt...............................................810 g
Lydnivå..........................................65 dB
Luftgjennomstrømning...................310/340/370 liter per minutt
Lufttrykk.........................................3 100/3 600/4 100 Pa
Motor.............................................Børsteløs
Håndtakets diameter.....................48 mm
Total lengde, ekskl. munnstykke...330 mm

For mer informasjon, kontakt:
Sievert i Norge
Bernt Steen
E-post: bernt.steen@sievert.se

Om Sievert AB
Sievert AB er en av verdens ledende produsenter av el- propandrevne varmeverktøye for proffer. Utviklingen av konsernets produkter foregår i nært samarbeid med kunder og samarbeidspartnere. Sieverts varmeverktøy og tilbehør brukes av profesjonelle brukere over hele verden.

Sievert AB er en komplett leverandør av varmeverktøy og vil alltid være den samarbeidspartner som trengs, for at konsernets kunder skal få best mulig framgang i sitt arbeid. Kundene finnes innen flere forskjellige bransjer som blant annet bygge-, anleggs-, kraft-, telecom- og VVS-industrien.

Forretningsideen er like enkel som selvfølgelig – å utvikle, produsere og levere innovative og kvalitetsfulle verktøy og verktøysystemer til alle typer glødende og varmende arbeidsoppgaver. Bedriftens produkter skal alltid være enkle å bruke og å gjøre arbeidet lettere i hverdagen. Samtidig skal de være ledende både ergonomisk og teknologisk.

Sievert AB ble grunnlagt allerede i 1882 og er i dag et konsern med flere utenlandske datterselskaper og salg i mer enn 60 land på 5 kontinenter. Virksomheten ledes fra hovedkontoret i Stockholm.

Sitater

Vi har funnet et formspråk for våre nye produkter og det vil vi selvsagt beholde i vårt nye varmeverktøy men for øvrig er alt nytt. DW 3000 er et meget viktig produkt for oss og en av våre største satsinger noensinne.
Mikael Brelin, adm.direktør hos Sievert AB