Skandiabanken lanserer Penger tilbake

Nå får du penger tilbake på restauranter, reiser, hotell og mer ved bruk av Skandiabankens kredittkort og bankkort.

Hver gang Skandiabankens kunder handler med sitt kredittkort eller med VISA-delen på bankkortet, hos brukersteder banken har avtale med, så får de nå automatisk tilbakeført minst 10 % av beløpet som er handlet for.

- Vi begynner i det små og vil utvide med flere brukersteder etter hvert. I første omgang gjelder avtalen for utvalgte restauranter, hoteller og nettbutikker. Vi er i kontakt med flere spennende aktører, som vi håper å få signert avtaler med den nærmeste tiden, sier informasjonssjef Johnny Anderson i Skandiabanken.

Penger tilbake på konto - helt automatisk
Skandiabanken har siden starten hatt fokus på enkle og brukervennlige tjenester. Derfor er banken stolt av å kunne tilby en ganske unik løsning til kundene sine, med automatisk tilbakeføring på sine kort. Det er minst 10 % av sluttsummen som tilbakeføres, uansett om varen kjøpes på salg eller hva som inngår i regningen.

- Om du bor på et hotell som banken har avtale med, spiser i restauranten og tipser servitøren, så får du prisavslag på hele totalbeløpet med Skandiabankens kort. Og det uten å gjøre noe mer enn bare å betale regningen, sier Johnny Anderson..

Les mer om Penger tilbake og alle brukersteder på bankens nettsider

Forhandler frem månedlige spesialtilbud
I tillegg til å gi kundene automatisk penger tilbake på konto, vil banken også fremforhandle månedlige spesialtilbud til sine kortkunder med større rabatter. I mars måned får kundene hele 50 % rabatt på fotobøker fra FotoKnudsen, opp til 15 % rabatt på Hurtigruten, 20 % rabatt på RCCL og 1000 kr i prisavslag på utvalgte sydenreiser fra Star Tour.

For alle bankens kortkunder
Som en del av bankens åpne konsept for alle, lanserer banken Penger tilbake for alle sine 360.000 kunder, uavhengig av om de velger å benytte andre banktjenester eller ikke. Så lenge Visa-delen på kortet benyttes får kundene penger igjen. Fysiske brukersteder er derfor knyttet opp mot kredittkort. Netthandel gir også automatisk penger igjen ved bruk av vanlig bankkort, noe som er helt unikt i Norge.

- Ordningen gjelder for alle som har kort hos Skandiabanken. Og det er ingen krav om å benytte andre tjenester. Har du kort er du med, og brukes Visa-delen på kortet får du penger igjen, sier Johnny Anderson

Testvinnende kredittkort blir nå enda gunstigere i bruk
Skandiabankens kredittkort har siden lanseringen i 2006 vunnet en mengde forbrukertester for sine gode rentevilkår og gebyrfrie bruk i inn og utland. Med 50 dagers rentefri betalingsutsettelse får kundene også god oversikt over transaksjonene før de blir trukket fra konto, og kan betale inn før renten løper.

- Både ved netthandel, betaling av flyreiser og bruk i utlandet er bruk av kredittkort å anbefale, ettersom kredittkjøp innebærer sterkere forbrukerrettigheter og reduserer risiko for svindel. Men det er viktig å huske at kreditt også skal betales tilbake, så god kontroll over forbruk og tilbakebetaling innen forfall er viktige huskeregler, sier Johnny Anderson

Både Skandiabankens bankkort og kredittkort har gebyrfri bruk i inn og utland. Fullstendige priser og vilkår for bankens kort finner du her

Bilde av kredittkortet på Flickr

Informasjonssjef, Johnny Anderson | Tel. 55 26 01 92 | Mob. 932 40 192