600 nye boliger på Haslekollen - Skanska Boligs største prosjekt noen gang

På Haslekollen i Hasle bydel i Oslo skal det bygges inntil 600 nye boliger. Dette blir det største boligprosjektet til Skanska Bolig noen gang. Skanska Bolig AS har inngått en avtale med Centennial AS om kjøp og utbygging av området. Haslekollen ligger på en av de fineste tomtene i bydelen med mye sol og utsikt.

Skanska Bolig er en av Norges største tilbydere av nye boliger. I dag er Skanska Bolig involvert i blant utbyggingen av Pilestredet Park, og solgte i fjor 950 boliger. Utbyggingen av Haslekollen er en del av den store fornyelsen av Hasle/Løren bydel, der området endres fra et næringsområde til et boligområde. Det mest kjente prosjektet fra før i området er Selvaags boligprosjekt Lørenbyen, og det vil totalt komme ca 2000 nye boliger i dette området. Haslekollen blir liggende på tomten hvor ABB er lokalisert. Eiendommen ligger fint til i terrenget med utsikt mot byen og fjorden. Området ligger i god avstand fra alle trafikk årer og vil framstå som et stille solrikt boligområde. Nabobebyggelsen er i det alt vesentlige et etablert boligmiljø. - Med vårt kjøp av Haslekollen kan vi tilby våre boligkunder et hjem i en spennende ny bydel i Oslo. Her skal det bygges ca 2000 boliger med butikker, grøntområder og servicetilbud for beboerne. Vi kommer til å tilby ulike typer boliger, slik at vi når flest mulig som drømmer om en ny bolig. Her blir det godt å bo, sier adm.dir Pål Tronstad i en kommentar. Skanska Bolig AS og Centennial AS har undertegnet en avtale som sikrer Skanska Bolig AS utbyggningsrettightene for nye boliger på den tidligere ABB eiendommen på Hasle. Eiendommen er regulert for bolig og reguleringsplanen er godkjent. Skanska Bolig vil starte planlegging av boligene med det første, og starter salget om ca 1 år. - Jeg synes det er fantastisk at Centennial`s prosjekt Haslekollen, nå skal tas hånd om av Skanska, en av verdens største entreprenører og eiendomsutviklere og som innestår for å skape et kvalitetsmessig topp bomiljø, sier Endre Røssjø, hovedaksjonær i Centennial AS. Både Centennial AS med sin hovedaksjonær Endre Røssjø, og Skanska Bolig AS er tilfreds med den avtalen som er inngått, og ser frem til at området kan bli et trivelig boligområde for Oslos innbyggere.