Skanska Bolig solgte 24 BoKlok leiligheter på en dag

Lørdag 18 juni ble det lagt ut 24 nye BoKlok leiligheter til salgs i Juviksstølen ved Bergen. Salget ble foretatt ved trekning på IKEA Åsane. I overkant av 80 forventningsfulle interessenter hadde møtt opp, og 24 av disse ble trukket ut og fikk kjøpt leilighet på stedet.

- Vi er strålende fornøyd, sier Rune Haugsdal, regiondirektør i Skanska Bolig. I forkant av salgsstart hadde vi stor interesse for prosjektet og god kundepågang. Forventningene var å selge storparten av boligene på en dag. Når vi da selger alt på en ettermiddag var dette selvfølgelig en meget god dag for oss, avslutter Haugsdal. - Skanska Bolig ønsker å muliggjøre drømmen om et nytt hjem. Vi skal tilby våre kunder en rimelig bolig, av god kvalitet og med attraktiv beliggenhet. Med BoKlok konseptet ser vi at vi lykkes med dette. Interessen for BoKlok boliger har vært formidabel helt siden gjennomføring av det første prosjektet på Rygge som ble ferdigstilt i 2002, sier Pål Tronstad adm dir i Skanska Bolig. BoKlok er et boligkonsept utviklet av Skanska og IKEA og bygges i dag i alle nordiske land samt i Storbritannia. Det er hittil bygget omkring 2000 enheter og interessen for boligene er stor. Med BoKlok ”bygger vi hus litt klokere slik at bokostnadene blir litt lavere – og livet litt lettere å leve”. Det er rimelige leiligheter med god standard. BoKlok satsningen er i full gang i Norge, med pågående prosjekter på blant annet Nesodden, Sarpsborg, Holmestrand, Lindås og Bergen. I år regner Skanska Bolig med å kunne legge ut 80 - 90 enheter for salg. For mer informasjon se www.boklok.com.