Skanska i Tromsø fikk storkontrakt

Kontrakten som er inngått omfatter i første omgang bygging av 42 leiligheter fordelt på to blokker, prosjektnavnet er Strandkanten Amfi og byggestart er satt til februar 2007. Det er Strandkanten AS som er byggherre. I kontrakten inngår også en opsjon på flere boligblokker med et totalareal på vel 9000 kvadratmeter. Total kontraktssum kan komme opp i 265 millioner kroner.

Det er distriktssjef hos Skanska i Tromsø, Kjetil Grue, som sammen med sine medarbeidere har ført kontrakten frem til signering. - Dette er et prosjekt som passer godt inn i vårt kompetanseområde. Skanska har gjennomført mange boligprosjekter i Tromsø, og ser frem til å ta løs på oppgaven med å bygge Strandkanten Amfi. Prosjektet blir et godt tilbud til Tromsøværinger på leilighetsjakt, sier distriktssjef Kjetil Grue. Kjetil Grue har jobbet i Skanska i 12 år. Gjennom årene har han vært med å utvikle både boligprosjekter og næringsbygg. Skanska i Tromsø har 180 ansatte, og omsatte i første halvår for 172 millioner kroner. - Vi er svært tilfreds med kontrakten som nå er inngått med Skanska, sier Geir-Inge Sivertsen, som er prosjektleder for utbyggeren Strandkanten AS og Nor-Bygg AS. - Kontrakten gir både utbygger og entreprenør langsiktighet, noe som vil være positivt mht. prosjektstyring og økonomi for utførelsen av kontraktsarbeidene. Skanska er dessuten en aktør som vektlegger kvalitet og kompetanse i gjennomføringen av prosjektet, noe vi som utbygger også vektlegger for å oppnå et best mulig sluttprodukt ovenfor våre kunder. Andre boligprosjekter Skanska bygger i Tromsø er • Tollbodstranda • Strandkanten blokk E, F, G • Workinnmarka B9 • Fagereng B1-B2