Uavgjort mellom Norge og Sverige halvveis i Skilandskampen

Nå er det maksimalt spennende i Skistars skilandskamp mellom Norge og Sverige. Tusentalls alpinister konkurrerer om hvilket land som har flest og best landslagsutøvere i bakkene i Åre, Sälen, Vemdalen, Hemsedal og Trysil. Etter at heisene stengte torsdag, var det helt uavgjort, hvert land hadde 579 poeng.

Stillingen i landskampen beregnes ved at totalsummen for de respektive land deles på antall kjørere. Flest poeng individuelt har foreløpig  svenskenes Richard Grut mens beste nordmann,Ruslan Seyfetdinov, ligger på sjette plass.

Følg konkurransen i sanntid her: http://www.skistar.com/no/MySkistar/Tavlingar/alpinlandskampen/.

– Dette er bare begynnelsen. Hva som helst kan skje innen konkurransen avsluttes etter nyttår, sier Kenneth Larsen, Salgssjef for SkiStar Norge AS, som er arrangør av landskampen.

Alle nordmenn og svensker som besøker noen av SkiStars anlegg i Åre, Sälen, Vemdalen, Hammarby, Hemsedal og Trysil mellom den 21. desember og 3. januar kan være med i den alpine landskampen. De som vil delta registrerer seg og sitt SkiPass kostnadsfritt på MySkiStar.com. Nasjonaliteten avgjør hvilket land man konkurrerer for, uansett om man er i Norge eller Sverige.
– Vi inviterer alle til å delta uansett hvilket nivå de er på. Så lenge du kan stå på ski eller snowboard er du hjertelig velkommen til å delta. Vi ønsker bare gjøre skikjøring morsomt for våre gjester, oppfordrer Larsen.

Hver gang en deltaker passerer en av de mange SkiStar-leserne i alpinbakken registreres poeng for antall fallhøydemeter. Man kan også samle pins som gir poeng etter vanskelighetsgrad. Kjørerne får også poeng for å laste opp et bilde på sin profil og koble sammen sin konto med sosiale medier. Alle poeng regnes sammen og deles deretter på antall landskampskjørere. På skistar.com kan man se poengstillingen i landskampen i sanntid.
– Det er derfor viktig at så mange som mulig er med og konkurrerer. Den nasjonen som har fått høyest snittpoeng vinner, sier Larsen.

SkiStars landskamp har flere ambassadører og inspiratører, blant andre Hedda Berntsen, sølvvinneren i skicross fra OL i Vancouver:
– Det er alltid morsomt å slå svenskene, det har vi jo lange tradisjoner for i Norge. Jeg håper så mange som mulig vil bli med på denne landskampen.

Andre kjente ambassadører er jibber Anders Backe og frikjører Ane Enderud, samt fjorårets vinner av flest MySkiStars pins, pensjonist Hans Lönn.

Foruten landskampen belønner dessuten SkiStar de 11 landskampskjørere som har bidratt med flest poeng i konkurransen med en VIP-invitasjon til en MySkiStar-weekend i Tandådalen den 18.–21. april neste år.
Følg landskampen direkte i sanntid på kampanjesiden:
* Les mer om MySkiStar her:
Fakta om skikjøring som treningsform, finnes her:

For ytterligere spørsmål, vennligst kontakt:
Kenneth Larsen
Salgssjef SkiStar Norge AS
E-post: kenneth@skistar.com
Telefon: (+47) 928 44 640

Linda Wasell
PR Ansvarlig SkiStar AB
E-post: linda.wasell@skistar.com
Telefon: (+46) 70 6747474