IX Australia velger Smartoptics’ kostnadseffektive 100G Open Line System

Oslo, Norge – 6 desember 2018 – Smartoptics, en ledende leverandør av åpne optiske nettløsninger, kunngjorde i dag at IX Australia har implementert Smartoptics DCP-M40 Open Line System opluggbare DWDM QSFP28 PAM4 Transceivere for å gi høykapasitetsforbindelse mellom IX Australias noder i Sydney. Det nye, automatiserte nettet ble levert av Independent Data Solutions (IDS) og tilbyr IX Australia lavest pris på 40 x 100 Gb/s-trafikk over ett enkelt fiberpar.

IX Australia een medlemsbasert, non-profit organisasjon som ble etablert i 1997 av Internet Association of Australia Inc. (formelt Western Australian Internet Association Inc.) og styrer 5 peeringpunkter i hele Australia, med tilgang til store datasentre fra de største byene. IX Australia besluttet nylig å oppgradere linkkapasiteten til storbyene, for å kunne håndtere den stadig økende datatrafikken.

Det nye Smartoptics DCP-M40 Open Linje System som blir distribuert av IX Australia, aktiverer opp til 40 x 100G bølgelengder for avstander som overstiger 50km med fullt automatisert tilkobling av nye kanalerStørrelse og effektforbruk var viktige faktorer i valget av teknologpå grunn av kostnadene for leie og tilgjengelig kraft i datasenterne1U-formfaktoren og maksimalt 45W strømforbruk for et fullastet 40 kanaler system var betydelig differensierende faktorer sammenlignet med mer tradisjoneltranspondere.

Med sitt nye nett, vil IX Australia være i stand til å tilby nye tjenester til sine medlemmer, samtidig som de øker den totale kapasiteten. Et særtrekk ved nettet er dens evne til å bygge inn DWDM på 100G i QSFP28 formfaktor, ved hjelp av COLORZ © fra Inphi. Dette har ikke vært mulig til nå uten bruk av dyre coherent CFP eller CFP2 moduler, vanligvis ikke tilgjengelig for de mest aktuelle og kompakte switchplattformene.

Nettet leveres av Smartoptics lokale VAD partner IDS, som vil administrere ettersalgstjenester i Australia.

Joe Wooller, teknisk leder hos IX Australia, sier: "Vi er glade for å kunne oppgradere vårt nett basert på den svært moderne Extreme 870, for så enkelt øke tilgjengelig kapasitet betydelig, til lavest mulig pris. Vi er nå i stand til å skalere servicefleksibilitet og kapasitet bare ved å legge til nye transceivere til våre switcher. Det automatiserte linjesystemet håndterer alt annet, ingen kompleks forsyning er nødvendig. Etterhvert som etterspørselen på nettet vårt vokser, trenger vi fleksibiliteten til å håndtere og legge til ny kapasitet når det trengs raskt og enkelt."

Iain Ashley, CTO hos IDS sier, "Smartoptics DCP-M40 representerer en trinnvis forandring i muligheten til å levere høykapasitetsnett på tross av lange avstander mellom våre kunder. I stedet for komplekse, dyre og lukkede systemer med telekommunikasjon, gjør DCP-M40 det mulig for bedrifter å rulle ut nett med lite forsinkelserhøy båndbredde og holde tritt med utviklingen av mindre, mer kompakte og raskere koblingsteknologi. "

Administrerende direktør i Smartoptics, Magnus Grenfeldt, sier: "Ved å vinne dette viktige nettsutvidelsesprosjektet, viser Smartoptics fortsatt suksess når det gjelder kommersialisering av PAM4-teknologi og vårt unike, åpne linjesystem og nettsautomatiseringsteknologi som et nytt grunnlag for datasenterkonnektivitet. IX Australia har utvidet evnen til nettet ved å velge den mest optimale teknologien for sine sammenkoblinger. Å velge PAM4 fremfor coherent teknologi for avstand på mindre enn 80km er betydelig mer fordelaktig når det kommer til kostnader, kompleksitet, tilgjengelighet og forsinkelse."

Per Burman
Director Strategic Partner Sales
Smartoptics AB
Telefon: + 46736566946
Email: per.Burman@smartoptics.com

Om Smartoptics

Smartoptics tilbyr innovative optiske nettsløsninger og komponenter for den nye epoken av åpne nett. Vi fokuserer på å løse de tekniske utfordringene i nettet og øke konkurranseevnen til våre kunder. Vår kundebase omfatter tusenvis av bedrifter, regjeringer, Skyleverandører, "Internet Exchanges" samt kabel-og telekomoperatører.

Vi benytter oss av moderne prinsipper for programvaredesign og øker nettets effektivitet ved å ha en åpen netttilnærming i alt vi gjør. Dette gjør at våre kunder kan utvide sin leverandør- og teknikkbase, forblir fleksible og minimerer kostnadene.

Våre løsninger er basert på åpne nettstandarder og brukes i byer og regionale nett som i økende grad stoler på datasentertjenester og spesifikasjoner. Produktene vi leverer er basert på internt utviklet maskinog programvare og forbedret gjennom tilknyttede tjenester.

Smartoptics er et skandinavisk selskap grunnlagt i 2006. Vi samarbeider med ledende teknologi-og nettløsningsleverandører og opprettholder en rekke sertifiseringer og godkjennelser fra store leverandører av svitsjer og lagringsløsninger som Brocade, Cisco, HPE og Dell EMC. Vi har en global rekkevidde gjennom vår egen salgsstyrke og over 100 forretningspartnere, inkludert distributører, OEMer og VARs.

Vi legger stor vekt på å være imøtekommende, pålitelig og nyskapende.

Hvis du vil ha mer informasjon om Smartoptics, kan du gå til https://www.smartoptics.com/

Om IX Australia

IX Australia er en medlemsbasert, non-profit organisasjon, som styrer fem nøytrale peeringpunkter på tvers av tyve datasentre over hele Australia. IX Australia har drevet nett-tjenester i Australia siden 1997 og har en sterk posisjon for å hjelpe organisasjoner med å forbedre sine forbindelser.

Hvis du vi ha mer informasjon om IX Australia, kan du gå til https://www.IX.ASN.au/

Om IDS

IDS tilbyr sine forhandlere Value Add Distribution gjennom våre innovative hardware og software løsninger og svært dyktige tekniske team. Vi kjøper og leverer nye, banebrytende produkter som gjør at våre forhandlere skiller seg ut ved å innføre innovative løsninger til sine kunder. Vår evne til å levere, konfigurere og samarbeide gjennom hele salgssyklusen sammen med før- og ettersalg og teknisk support gir en stor verdi til våre forhandlere, når det gjelder å vinne nye prosjekter.

Hvis du vi ha mer informasjon om IDS, vennligst besøk https://www.IDS-g.com/

Ved å vinne dette viktige nettsutvidelsesprosjektet, viser Smartoptics fortsatt suksess når det gjelder kommersialisering av PAM4-teknologi og vårt unike, automatiserte åpne linjesystem som et nytt grunnlag for 100Gb/s datasenterkonnektivitet.
Magnus Grenfeldt, CEO, Smartoptics
Smartoptics DCP-M40 representerer en trinnvis forandring i muligheten til å levere høykapasitetsnett på tross av lange avstander mellom våre kunder.
Iain Ashley, CTO, IDS
Vi er nå i stand til å skalere servicefleksibilitet og kapasitet bare ved å legge til nye transceivere til våre switcher. Det automatiserte linjesystemet håndterer alt annet, ingen kompleks forsyning er nødvendig.
Joe Wooller, teknisk leder, IX Australia