Software AG lanserer den første skybaserte Platform-as-a-Service (PaaS)-programserien

Software AG lanserer i dag Software AG Live, den første skybaserte Platform-as-a-Service (PaaS)-programserien. Med denne lanseringen utvider Software AG sitt tilbud fra bedriftsomfattende løsninger til å skape smidige og skybaserte programmer gjennom en omfattende PaaS-programserie i nettskyen. Dette skaper muligheter til å utvikle fleksible programmer, samtidig som eksisterende systemer lett kan integreres.

20. mai 2013: Organisasjoner opplever et større press enn noensinne for å utvikle og idriftssette fleksible, skalerbare og sikre løsninger raskest mulig, og det handler om dager snarere enn måneder. For å kunne møte omverdenens omskiftelige behov trengs et nytt oppsett av løsninger som gjør det lettere å samhandle med kunder, samt utnytte mulighetene som skapes av megatrendene Cloud, Social, Mobile og Big Data.

Software AG utvider herved sin ledende posisjon innen prosess og integrasjon ved å innlemme en komplett PaaS-programserie som forener prosessdesign, fleksibel programutvikling og integrasjon, samtidig som fordelene med nettskyen utnyttes til fulle for å støtte kundenes forretningsbehov.

”Software AG har vært en strategisk partner av Coca-Cola Enterprises i mange år, og var den leverandøren som fikk tilliten til å hjelpe oss med å utforske digitale strategier,” sier Esat Sezer, CIO og Senior Vice President i Coca-Cola Enterprises. ”Etter som vi fortsetter å forflytte oss til nettskyen, ser vi frem til å dra nytte av Software AGs skykapasitet, noe som hjelper oss til å bli mer fleksible og nå forretningsmålene våre raskere.”

Ifølge en prognose fra Gartner Inc. i mai 2013, kommer inntektene for PaaS til å vokse fra $ 1,2 milliarder i 2012 til $ 3,5 milliarder i 2017. På PaaS-markedet utgjør programinfrastruktur og mellomvare det største delsegmentet, som omfatter 72 % av markedet.*

”Etter hvert som bransjen har utviklet seg, har vi sett at kundenes behov har forandret seg med den,” sier Fredrik Silfwerplatz, adm. dir. for Software AG Norden. ”Med denne lanseringen ønsker vi Software AGs neste fase velkommen. Den skal hjelpe kundene våre med å skape en virkelig digital bedrift og utnytte de mulighetene som nettskyen byr på.”

For å lese mer om Software AG Live og registrere deg for AgileApps eller beta for Process Live, gå inn på live.softwareag.com.

*Forecast Overview: Public Cloud Services, Worldwide, 1Q13 Update, 3 May 2013, Ed Anderson, et al.
For å lese hele pressemeldingen (på engelsk), klikk her
Les mer på Software AGs nettsted.

For mer informasjon og intervjuer, kontakt:
Susan Rose, pressekontakt, Susan Rose Communication AB, Telefon 46 73 300 3010, susan@susanrose.se
Camilla Emlé, markedsdirektør, Software AG Norden, Telefon 46 705 95 17 05

Om Software AG

Software AG hjelper organisasjoner til å oppnå forretningsmålene sine raskere. Selskapets løsninger for Big Data, integrasjon og forretningsprosesser gir kundene muligheten til å maksimere driftseffektiviteten sin, modernisere systemene sine og optimere prosessene sine for smartere beslutninger og bedre service. Etter 40 års innovasjon i nært samarbeid med kundene er selskapet rangert som en leder innen 15 markedskategorier, og har følgende velkjente produktserier som kjerne: Adabas og Natural, ARIS, Terrakotta og webMethods. Software AG har mer enn 5400 ansatte i 70 land og omsatte for € 1,05 milliarder i 2012. Les mer på www.softwareag.com.

Tags: