ICORN på talerstolen i Europaparlamentet

Leder av det Stavangerbaserte internasjonale fribynettverket (ICORN), Helge Lunde, er invitert til å tale på en åpen høring om EU-støtte til menneskerettighetsforkjempere i Europa-parlamentet i Brussel mandag 25 januar.

Det er Heidi Hautala (www.heidihautala.net), leder av Europaparlamentets menneskerettighetskomite, som har invitert ICORN sammen med representanter for FN, OSSE og EU-kommisjonen til å diskutere en rapport hun presenterer, med tittelen ”EU policies in support of Human Rights Defenders” ICORN har for tiden 27 medlemsbyer i og utenfor Europa, og ble etablert som uavhengig internasjonal organisasjon 1. januar 2010.- Deltagelsen under høringen i Europaparlamentet (se program som vedlagt) representerer både en viktig anerkjennelse av det arbeidet vi driver, og en stor mulighet til å forsterke den offisielle europeiske dimensjonen ved ICORNs virksomhet, uttaler Helge Lunde. Kontakt: Helge Lunde Leder, ICORN helge@icorn.org www.icorn.org; www.shahrazadeu.org Ph: +47 99582488 Elisabeth Dyvik edy@icorn.org www.icorn.org Ph: +47 47510557