Hans-Tore Bjerkaas inn i SpareBank 1 Nord-Norges hovedstyre

Tidligere kringkastingssjef Hans-Tore Bjerkaas blir nytt medlem i SpareBank 1 Nord-Norges hovedstyre.

Bjerkaas ble valgt inn i hovedstyret på representantskapsmøtet i mars og erstatter Roar Dons som trer ut av hovedstyret i banken. Bjerkaas synes det er interessant å gå inn som hovedstyremedlem i SpareBank 1 Nord-Norge.

- Jeg finner det attraktivt å gå inn i hovedstyret i landsdelens egen bank. Jeg er opptatt av Nord-Norge og har fortsatt et landsdelsperspektiv selv om jeg har bodd i Oslo noen år, sier Hans-Tore Bjerkaas.

Etter mange år i mediebransjen, sist som øverste leder for Norges største mediebedrift NRK, har Bjerkaas viktig kunnskap som skal bidra til å ytterligere styrke SpareBank 1 Nord-Norges posisjon i landsdelen.

- Jeg er ikke noen finansmann, men jeg kan bidra med relevant kunnskap innenfor organisasjon, ledelse, kommunikasjon og strategi. Dette vil være et meningsfylt verv, sier Bjerkaas.

Tromsø, 25. april 2013
for SpareBank 1 Nord-Norge