Ny kommunikasjonssjef i SpareBank 1 Nord-Norge

Stein Vidar Loftås er tilsatt som SpareBank 1 Nord-Norges nye kommunikasjonssjef.

Loftås kommer fra stillingen som avdelingsdirektør i Skatt nord. 48-åringen har tidligere vært kommunaldirektør i Tromsø kommune, og han var i mange år regiondirektør for Telenor i Nord-Norge.

- Det er kanskje et litt slitt begrep, men dette er en utfordring jeg bare ikke kunne si nei til. Det trigger meg enormt å få jobbe med kommunikasjon i en så bunnsolid merkevare som SpareBank 1 Nord-Norge, sier Loftås.

Bred kompetanse
Finanskonsernets nye kommunikasjonssjef er opprinnelig fra Bergen, men har bodd i Tromsø siden 1988. Loftås er opprinnelig utdannet innen elektronikk og IKT fra Forsvaret. Siden har han studert både journalistikk, retorikk, og digital kommunikasjon. Han har en bachelorgrad i økonomi og ledelse fra Handelshøyskolen BI, og har også lederutdanning fra Telenor.

- I min ledergjerning har jeg alltid vært svært opptatt av kommunikasjon. Jeg føler meg godt rustet for oppgaven. Samtidig er jeg ydmyk i forhold til at det er mye jeg må lære, både om bankvirksomhet generelt, og om hvordan strategisk kommunikasjon er innarbeidet i SpareBank 1 Nord-Norge. Jeg gleder meg veldig til å gå i gang, sier Loftås.

Sterk og god leder
Konserndirektør Petter Høiseth er svært fornøyd med å få Stein Vidar Loftås med på laget.

- I prosessen har vi hatt samtaler med flere gode kandidater. I Stein Vidar har vi funnet en sterk og god leder med kompetanse på strategisk kommunikasjon og merkevarebygging. I tillegg har han lang ledererfaring fra børsnotert virksomhet. Jeg er trygg på at Stein Vidar kommer til å videreføre og forsterke det gode kommunikasjonsarbeidet i SpareBank 1 Nord-Norge, og bidra til å tydeliggjøre vår rolle og posisjon i landsdelen, sier Høiseth.

Tiltredelsesdato er foreløpig ikke fastsatt.

Stein Vidar Loftås, telefon 951 26 576
Petter Høiseth, telefon 415 05 035

Vedlagte foto av Stein Vidar Loftås kan benyttes fritt.