Ny rating etter Glitnir-kjøp

Rating konsekvenser av SpareBank 1 Nord-Norge sitt kjøp av 20 % av aksjene i Glitnir Bank ASA.

Fitch Ratings og Moodys Investor service har vurdert vurdert SpareBank 1 Nord-Norge sin rating etter at banken deltar med 20 %  i et konsortium bestående av 20 SpareBank 1-banker som skal kjøpe 100 % av aksjene i Glitnir Bank ASA.

Ficth har bekreftet samme langsiktige rating som tidligere med A, og det samme har Moody's med AA3. Moody's har endret utsiktene fra stabil til negativ, mens vurderingen i Fitch er uendret. Begrunnelsen fra Moody's er risikoen i integrasjonsprosessen med Glitnir Bank.

Kontaktperson i SpareBank 1 Nord-Norge:
Finansdirektør Rolf Eigil Bygdnes tlf 905 19 774